Gå til innhold

svchost.exe tar 70% av cpu!

Anbefalte innlegg

hei, har fått no skit innpå maskinen, svchost.exe (local service) tar opptil 70% av cpu krafta mi til enhver tid. har kjørt oppdatert virus scan, ad-aware og spyboot uten og finne noe som helst, har også firewall, men regner med dette er noe skit som kan ha kommen innpå før den ble innstallert.

noen som vet hvordan jeg kan få fjernet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv følgene:

- Oppdatere windows (Om du bruker XP)

- Kjør over med Norton (Om du har det installert)

- Du kan eventuelt laste disse programmene ned gratis:

* The Cleaner

* Avast

Prøv dette. :)

nope, ingenting som hjalp. men takk for forslagene!

får vel innstallere nod32 og se om det finner noe..

Lenke til kommentar
hei, har fått no skit innpå maskinen, svchost.exe (local service) tar opptil 70% av cpu krafta mi til enhver tid. har kjørt oppdatert virus scan, ad-aware og spyboot uten og finne noe som helst, har også firewall, men regner med dette er noe skit som kan ha kommen innpå før den ble innstallert.

noen som vet hvordan jeg kan få fjernet dette?

Hei , svchost.exe skal du ikke slette , det er et program som kjører tjenester fra andre program , henter vel infoen fra .dll filer.

En kan ha mange svchost.exe kjørende, helt normalt.

Mange virusprogrammer melder at svchost.exe er et virus , men dette stemmer ikke , men mest sannsynlig har man da et virus som bruker-går igjennom svchost.exe

Som sagt av andre i denne tråden.

scvhost.exe er noe en skal fjerne - vc er blitt til cv , et smart triks , da det er ikke lett og se forskjell.

Jeg fant filen svcchosts.exe

Denne fant jeg etter å ha bare innstallert win XP prof samt et virusprogram.

Meget rart syntes jeg , jeg tok og slettet svcchosts.exe (som var godt kamuflert)

Slettet alle relevanser til denne filen både i register, oppstartsfiler, o.l.

Fikk ikke noe treff på at det var et virus , men jeg ville nå ikke ha denne filen.

Fikk heller ingen problemer etter å ha slettet den , så jeg vil tro det er et virus , men vet ikke da virusscannere jeg prøvde fant ingen virus.

Det som ikke er normalt - er den der opptil 70 % av CPU , såfremt du ikke kjører en 300 med 64 mb ram ;-)

Her må du finne ut hvilke program som går igjennom svchost.exe , du finner info om dette på et av de andre svarene på tråden.

Ellers er det bare å søke litt på nettet så finner du mye info om svchost.exe

Jeg kjører XP prof på en 866 mhz med 256 mb ram - ligger og flyter på bruk av CPU på ca 5 %.

Da er det kjøring av firewall, antivirus, prog til skjerm, nettleser, osv. 15 .exe programmer og 4 kjørende svchost.exe

For å finne din CPU feil , anbefaler jeg manuell feilsøking.

Eksempelvis kan en kople fra Internett(ta ut nettverkskabel) , og så begynne å stoppe program for program mens en overvåker bruk av CPU.

Eventuelt starte opp i sikker modus for å kunne stoppe flere kjørende oppgaver, samt ikke få lastet så mange.

Finner du ikke feilen her så er det nok et hardware problem , eksempelvis oppdatering av bios o.l.

Ellers så må jeg bare bryte ut av meg XP - sucks . når det gjelder sikkerhet og virus.

Og dette ene og alene pga alt dill- dallet som er intregret , er sikker på at minst 200 ting må tweakes - fjernes for å få XP noenlunde sikker .

Nå tenker jeg slik at jeg gir blaffen i om noen kommer inn på maskinen , har intet sensitive opplysninger lagret , og bruker maskinen kun til :blush: (forsiktig bruk av) Internett.

For skriving av brev , lagring av adressebøker , oppbevaring av sensetive opplysninger som kontonummer, passord , ovs ..bruker jeg en annen maskin som overhodet ikke er i kontakt med verken Internett eller nettverk.

Og som er 100 % PC (personal computer)

Dette er DEN eneste sikre måten. :w00t:

Er det mye trekk på dørene så anbefaler jeg helt klart og passordbeskytte via bios , det vil si passord før os laster.

Da må kjeltringen demontere dataen og reset bios slik at passordet blir oppløst , for å komme inn på maskinen , men da vil du vite etterpå at det har vært noen inne på maskinen (en liten trøst), da passordet er borte eller ditt passord stemmer ikke ;-)

Samt jeg har den sorte bok som til vanlig oppbevares i safen, denne bok er mauell skrevet med sort blekk :cool: , her står det passord til Internett kontoer , enten det er her(forum hardware) eller der.....

Lar aldri Windows huske passordet eller andre som tilbyr meg det , nei passord liker jeg best å huske selv :tease:

Nå var nå ikke dette så mye relatert til ditt CPU problem , men kanskje greit å ha med seg uansett ;-)

Lykke til med CPU problemet , du finner nok en løsning på det ;-)

PS: husker du om problemet med 70 % CPU var der nå maskinen var ny , det vil si når windows var innstallert.? For var det der ikke , så kan du utelate hardware problem i første omgang , og heller lete etter synderen blant software-programmer innstallert.

Og da tenker jeg spesielt på "nytte" programmer-plugins , som gjerne kjører i bakgrunnen.

Ellers er et definasjonen på et problem rimelig varialbel,

bruker din cpu 70 % mens du mener at dataen fungerer ok - synes ikke den er treg eller har andre skavanker, så kanskje du ikke har et problem ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...