charzer Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg har vokst opp med Mac, og med Mac fant jeg ingen annen glede ved å bruke datamaskinen enn å drive med HTML. Hardware, f.eks., brydde jeg meg lite om. Men så, i 2002, fikk jeg en Dell Dimension 4500. Dum som jeg var valgte jeg en Dell i stedet for en "bygge-pc". Jeg fikk ingen spesifikasjoner om hovedkortet mitt når jeg kjøpte maskinen.. Den har originalt en 1,79GHz Intel P4-prosessor, og jeg har nå tenkt å oppgradere prosessoren til en 2,8GHz Intel P4. Så da er mitt spørsmål: Hvordan finner jeg ut hvilket hovedkort jeg har? Og viktigst av alt: Hvordan finner jeg ut hvor mye prosessorkraft hovedkortet mitt takler? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Først og fremst kan du sjekke dells hjemmesider, og så kan du se på hovekortet, eller kjøre cpu-z Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Tror nok det blir vanskelig og kjøpe en ny prosesor til deg siden p4 men 100mhz fsb har gått ut av produksjon. Lenke til kommentar
charzer Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Da kommer vi til plan B: Ny prosessor OG hovedkort. Vil min RAM-brikke, av typen PC2100 512MB DDR-DIMM, funke med et såpass nytt kort og en ny prosessor? Som sagt er jeg ganske newbie ang. hardware, såeh... Lenke til kommentar
charzer Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Prosessoren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123708&view=detailed PCen: http://support.jp.dell.com/docs/systems/dim4500/specs.htm Så...er de kompatible? Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 det vil fungere da alle ddr slots er bakoverkompatible med gamle ddr brikker. Ytelsen er det noe annet med da, du vil få mye bedre ytelse om du oppgraderer til pc3200 eller høyere. PC2100 vil være en flaskehals om du kjøper nyere hk + cpu på markedet i dag. Og den cpuen er ikke kompatibel med det hovedkortet du har nei. Lenke til kommentar
charzer Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Thank you arildjr. Og nå innser undertegnede at han aldri får oppgradert PCen sin. -_- Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Når jeg ser nermere på spesifikasjonene til ditt hk så kan du bruke en p4 med 133 mhz fsb (533 mhz busshastighet). Men jeg tror kanskje den kan bli vanskelig og skaffe men ikke umulig. Bare pass på at det ikke er en prescott cpu med 133 mhz fsb du kjøper Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 i dette programmet står _alt_ AIDA32 Lenke til kommentar
charzer Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Normal_saw, nei, har prøvd det før, og jeg vet ikke hva det er, men får minimalt med info om maskinen min med AIDA32... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå