Gå til innhold

garanti-tid på 30gig 75gxp


Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

En 30 gig 75gxp-disk jeg har hatt siden høsten 2000 har havarert. Symptomene er helt etter boka for den type feil som disse diskene pleier å få.

 

Disken er kjøpt på IT-butikken, og de har 1 års garanti. Vil jeg kunne få ny disk fra it-butikken utifra kjøpslovens 2 års garanti, må jeg henvende meg til IBM direkte, eller må jeg ta tapet selv?

 

mvh

Are-Harald Brenne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha,

 

Jeg har kjørt drive fitness test men det greide ikke reparere disken.

 

Det var ikke så lett å finne riktig sted på ibm-sidene til å sende inn garantiforespørsel.

 

Jeg får sikkert en 40gig 120gxp i retur. Det er jo helt topp med tre års garanti. Jeg mista ikke noe data når den havarerte, for meg er det bare gevinst.

 

mvh

Are-Harald.

 

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-05-07 15:08 ]

Lenke til kommentar

Du skal ikke være så sikker på å få en annen disk en den du sendte (ikke nøyaktig samme seff, men samme modell). Slike selskaper sitter ofte på mange sånne harddisker etter at de har sluttet å produsere de. (T.o.m. leverandører kan sitte på lagre av disse.)

Lenke til kommentar

Jeg sendte en 60GB GXP til IBM i NL og fikk tilbake en 75GB GXP.

Litt mer plass, men også mere data som kan gå tapt neste gang den nye disken tryner :sad:

 

Begge diskene er forøvrig lagd i Ungarn, som har rykte på seg for å være det produksjonslandet med flest feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...