Yamato47 Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei hei, En 30 gig 75gxp-disk jeg har hatt siden høsten 2000 har havarert. Symptomene er helt etter boka for den type feil som disse diskene pleier å få. Disken er kjøpt på IT-butikken, og de har 1 års garanti. Vil jeg kunne få ny disk fra it-butikken utifra kjøpslovens 2 års garanti, må jeg henvende meg til IBM direkte, eller må jeg ta tapet selv? mvh Are-Harald Brenne Lenke til kommentar
mbi Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 IBM gir 3 års garanti på diskine sine. Står på hjemme siden ett eller annet sted.Godt gjemt Butikken burde ordne det.Det er jo de du har handlet hos.Det er en garantisak. har du prøvd Drive Fitness Test til ibm den ordnet uheldigvis disken min.Godt som en klokke etterpå(1 år). http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Takk skal du ha, Jeg har kjørt drive fitness test men det greide ikke reparere disken. Det var ikke så lett å finne riktig sted på ibm-sidene til å sende inn garantiforespørsel. Jeg får sikkert en 40gig 120gxp i retur. Det er jo helt topp med tre års garanti. Jeg mista ikke noe data når den havarerte, for meg er det bare gevinst. mvh Are-Harald. [ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-05-07 15:08 ] Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Du skal ikke være så sikker på å få en annen disk en den du sendte (ikke nøyaktig samme seff, men samme modell). Slike selskaper sitter ofte på mange sånne harddisker etter at de har sluttet å produsere de. (T.o.m. leverandører kan sitte på lagre av disse.) Lenke til kommentar
Binary Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg sendte en 60GB GXP til IBM i NL og fikk tilbake en 75GB GXP. Litt mer plass, men også mere data som kan gå tapt neste gang den nye disken tryner :sad: Begge diskene er forøvrig lagd i Ungarn, som har rykte på seg for å være det produksjonslandet med flest feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå