Gå til innhold

#fjernet#

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope. Først må jeg hvite hvordan det skal gjøres(er helt novis - og gammel !).

Har en Raptor 74 GB S-ATA ( MB cache 10000RPM til programmer - som er full - og en Deskstar 7K250 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM til oppbevaring. Hvordan vil det fungere med 1 HD til ? Ekstremt viktig med funksjonalitet !

MVH

Misster

Lenke til kommentar

den er grei.

dette kan jeg klare, meget enkelt. hvor mange pc'er skal dette skiftets hos?

og du har vel en hd.. men det ordner jeg. bor i lillestrøm (15 min unna oslo)

edit: ang din spørsmål, det kommer ann på om du har nok ide-kabler/porter.

f.eks 2 cdrom og 2 hd da kan det hende du ikke har mere plass og trenger en annen løsning.

Endret av Valent
Lenke til kommentar
den er grei.

Det er kun snakk om 1 stk PC og HD har jeg ikke, men det er fort hentet ...

Er det en Raptor til som gjelder ?

MVH

Misster

Lenke til kommentar

Raptor er kjapt og er anbefalt til Operativ systemet, og alt av f.eks software du bruker, men ikke anbefalt til lagring, så hadde jeg vært deg så hadde jeg heller kjøpt en Seagate 200gb (de bråker mindre, og er bra)

edit: har du penger så kan du jo kjøpe en raptor til.. skader aldrig med 2 raptors xD

ellers så kan din løsning være en DVD-Brenner.

Endret av Valent
Lenke til kommentar
den er grei.

edit: ang din spørsmål, det kommer ann på om du har nok ide-kabler/porter.

f.eks 2 cdrom og 2 hd da kan det hende du ikke har mere plass og trenger en annen løsning.

Det er en ASUS P4C800-E HK...

Lenke til kommentar

- pass på at windows er oppdatert, tenker da spes på service pack1-

- ta ut strøm og åpne kassa, finn to ledninger som passer til harddisken og fest disse.

- sett i strøm og trykk [del] eller hva som må til for å komme inn i bios, så dekterer du disken hvis det trengs, mulig du bare kan skippe det trinnet her.

- windows tar seg av inst. i windows, den legger seg etter siste stasjonsbokstav som allerede er i bruk til harddisk, cd-rom eller hva som måtte befinne seg i din pc.

- så få du legge hva enn du har som tar veldig mye plass og ikke er installerte programmer over på den nye stasjonen.

- har du ikke noe it-support på jobben?

*hmm, jeg kan ikke komme og hjelpe deg dessverre, beklager off topic :p

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

Helt problemfritt å legge til en ekstra lagringsharddisk misster. Vil ikke lage noe krøll såfremt du ikke kobler noe feil eller noe i den dur :p Har du ikke nok IDE-porter så ordner en billig kontrollerkort biffen.

Kan desverre ikke hjelpe deg pga. jeg er fra Bergen, men jeg anntar det ordner seg med en slik "dusør".

Lykke til

-Stigma

Lenke til kommentar
Trenger hjelp til å bytte boxed vifte( Intel ) til en Zalman CNPS7000B-Cu

dette er meget seriøst vanskelig fra person til person.

Det skal bare en liten vrikk så er både ditt cpu og hovedkort "ned i dassen"

Det du skal ha her av utstyr er følgende :

antistatisk armbånd (anbefalles på det sterkeste)

Q-tips

Kjølepasta,

Flat skrutrekker.

det du også skal gjøre er å se om det plass imellom ditt hovedkort og psu (strømforsyning)

edit0.1: trenger kondensfjerner også

edit1: altså.. du skal bruke skrutrekkeren får å få bort de 4 taggene rundt boxed kjøler, for så å dra kjøleren RETT OPP! (rører den noe.. så kan det gå ille) så tar du å renser CPU med kondensfjerner og q-tips, renser den ren og pen. setter den på HK, tar å finner riktige løsninger til din socket fra zalman, setter på de 2 klippsene skrur 2 skruer... voila

MEGA EDIT: DU MÅ PUTTE PÅ KJØLEPASTA før du putter på zalman viften... AS5 er å anbefalle (artic silver 5)

kan jo komme ned dit å hjelpe deg da.. hvis du trenger hjelp

Endret av Valent
Lenke til kommentar

Nesten fristende å hive seg på sykkel'n, siden jeg bor på Bislett og vanligvis gjør dette for en øl :)

Til saken:

Kjøler er lett. Ta av gammel og vask cpu med isopropanol. Vask ny med isopropanol. Dra frem visakortet og smør ett tynt lag pasta på core. Sett på kjøler og viftekontakt. Blås ellers ut støvet når kassa først er åpen.

Plass er værre. Du har systemdisk på 74GB og lager på 250GB. Om dette er fullt, i et kontormiljø, er du enten grafiker eller musiker. Ville nok i ditt tilfelle kjørt en standard opprydding, dvs

- Avinstallert unyttige progr.

- Flyttet evt databaser, personlig mediabibliotek o.l til 250GB'n

- Kjørt M$ egne rydde og defragverktøy

- Evt investert i en ekstern USB-disk for lagring av media..

Selv bruker jeg ca 15GB av systempartisjonen, til både spill, Office og grafisk programvare....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...