Gå til innhold

Temperatur på AMD 64 3000+

lagwagon2

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg her nettopp kjøpt meg nytt system med MSI K8T Neo FIS2R Hovedkort og AMD Athlon 64 3000+.

MSI's Corecenter viser en veldig høy temperatur på CPU'en. Idle: 47 Load: opptill 63 grader. Er den virkelig så varm eller er mitt kort ett av de som viser alt for høy temp? Jeg har ikke oppdatert biosen siden jeg fikk det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha nice Hawk, lav temp :D Min P4 ligger på 35 idle ca, med 7kab. vifter da :p

hmmm, ser på tmpen nå. Må være noe feil.

Går ikke an å ha 28 grader idle med en AMD 64 3000+ med boxed vifte vel? :dontgetit

Jaja, uansett, i biosen (den burde stemme?) er den mye bedre enn 66 grader som det var før :)

Lenke til kommentar
BTW, noen som vet ca. forskjell på temp mellom AMD k8 og Pentium P4?

Nei, det er det nok ingen som vet. Temperaturen er ikke noe som kommer innebygget i prosessoren, men noe som oppstår som et resultat av to ting: Varmeutviklingen i prosessoren og kjølingen av den. Hver prosessortype kommer også i mange forskjellige utgaver.

Det er derfor umulig å si noe generellt om temperaturen uten å vite nøyaktig hvilken prosessor det er snakk om (type, GHz og stepping) og hvilken kjøling som benyttes (både CPU-kjøler, kabinett kjøler, andre varmekilder i kabinettet, og lufttemperatur utenfor kabinettet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...