Doktor Progg Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg har en NEC ND-1300a dvd-brenner i pc'en og har akkurat bestilt en NEC ND-3500A. Noen som har noen erfaring med å ha to stk. NEC brennere i samme pc (de går begge på samme IDE kabel)? Jeg har hørt at det er problemer med to Plextor spillere/brennere i samme pc nemlig. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ingen som har noe erfaring med dette? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Skal gå greit og bruke 2 cd/dvd rom/brennere på en kabel så lenge den ene står på master og den andre som slave. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har 10 DVD-Brennere i min PC..... Går fint det, men kan ikke bruke alle samtidig Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har 10 DVD-Brennere i min PC..... Går fint det, men kan ikke bruke alle samtidig Lenke til kommentar
highlander Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har 10 DVD-Brennere i min PC..... Går fint det, men kan ikke bruke alle samtidig Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har 10 DVD-Brennere i min PC..... Går fint det, men kan ikke bruke alle samtidig Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du må huske å sette den ene som slave, siden NEC ting står som master når du får de. Hvis ikke du gjør det, kan det bli "bogus". Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Det sto på en brukermanual for DVD brenner at det var anbefalt å sette EN DVD/CD brenner på IDE kabelens ytterste kontakt og med jumperen i Master stilling. Den andre kontakten kunne godt brukes til en Lagrings HD. Det var ikke anbefalt å ha en annen CD\DVD rom på samme IDE kabelen hvis det skulle kopieres fra den. Ville koblet det sånn: IDE 1 Ytterste kontakt - HD med Operativsystem MASTER, Midterste kontakt - NEC1300A SLAVE IDE 2 Ytterste kontakt - NEC-3500A MASTER, Midterste kontakt - Lagrings HD SLAVE. Eller du kan gjøre noe morsomt, koble til alt helt villt og sett alle jumperene til Cable Select Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg kjører nec 1300 dvd brenner og en yamaha 44x brenner på samme kabel og har ikek problemer. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Det KAN oppstå problemer hvis du kopierer fra en CD\DVD spiller på samme kabel...Hvis du bruker dem for kun brenning fra HD så skal det gå bra. Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hvordan setter du den ene i master og den andre som slave? kan dette gjøres i bios eller må det gjøres manuelt i maskinen? :S Har 2stk NEC ND3550 dvd brennere, det funker bare med en. har prøvd å sette en i slave i bios men fikk ikke velge manuelt, biosen stod på auto konfig.. Lenke til kommentar
southhome Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hvordan setter du den ene i master og den andre som slave? kan dette gjøres i bios eller må det gjøres manuelt i maskinen? :S Har 2stk NEC ND3550 dvd brennere, det funker bare med en. har prøvd å sette en i slave i bios men fikk ikke velge manuelt, biosen stod på auto konfig.. 6428956[/snapback] Du må flytte en jumper bak på brenneren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hvordan setter du den ene i master og den andre som slave? kan dette gjøres i bios eller må det gjøres manuelt i maskinen? :S Har 2stk NEC ND3550 dvd brennere, det funker bare med en. har prøvd å sette en i slave i bios men fikk ikke velge manuelt, biosen stod på auto konfig.. 6428956[/snapback] Man gjør dette på selve DVD-brenneren, men jumpere bak der man kobler til strøm og IDE-kabel. Husker jeg rett står det "M S C" bakpå NEC'ene, og som standard står det en jumper over M, altså master. S står for slave, og C for cable select. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Ikke noe problemer med og bruke flere Plextor drev i samme pc. Har 3 stykker i min som fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå