f00b Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Heisann, jeg har en pc som jeg har litt isdn/internett -problemer med. Jeg begynte å få problemer etter å ha tatt en helt vanlig windows update, etter at updaten var ferdig så startet jeg maskinen på nytt, når jeg da skulle koble på nettet igjen så stod det at brukernavn/passord var feil, selvom det faktisk var riktig, det stod på "Husk passord", og jeg prøvde også å skrive det inn manuelt på nytt igjen. Jeg sjekket også at brukernavnet var riktig. Jeg løste problemet ved å bytte oppringnings-nummeret til 21405060, fordi ifølge det jeg hadde fått høre så hadde det ikke noe si hva slags brukernavn/passord man hadde dersom man brukte det nummeret. Dette fungerer helt fint, jeg kommer på nett, men jeg har en mistanke om at selve nummeret er årsaken til det problemet jeg har nå. Nemlig at outlook ikke vil sende eller ta imot mail, det som skjer er at den kobler fra nettet, så får jeg spørsmål om å koble til på nytt, om jeg gjør det så gjentar det seg om og om igjen, samtidig får jeg denne feilmeldingen; Meldingen kan ikke sendes fordi serveren avviste avsenderens avsenderens e-postadresse. Avsenderens e-postadresse er [email protected]. Emne 'Re: ', Konto: 'pop.online.no', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 5.3.0 Access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC78 Dette har da kommet i forbindelse med windows update og endring av oppringnings-nr, selve feilmeldingen sier meg lite.. Altså, at den avviser e-postadressen skjønner jeg ikke.. Ettersom det er den mail-adressen jeg alltid har brukt Hadde vært superglad for noen mulig løsning på dette, eller en pekepinn på hva som er galt Lenke til kommentar
script2 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Har du sjekket her: http://www.online.no/kundeservice/oppkoblingsnummer.html Der finner du et annet oppkoblingsnummer enn du nevner. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ser for meg ut som om opplysningene i mail-klienten din ikke er riktig. Hvis du har online adresse, kan du ikke sende mail med 21405060 som er dagbladet/start.no sitt nummer. Da må du endre utgående server til smtp.start.no, ellers får du feilmelding. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Takker for svar folkens, begge svarene funket! Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Bare høggelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå