mack_ Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg skal kjøpe ny pc, og har sett litt på ulike alternativer. Jeg har et stramt budsjett på 4000-4500 kroner som ikke må overstiges. Dette er selvsagt uten skjerm. PC'en skal først og fremst brukes til webdesign, men vil ikke ha en pc det ikke går an å spille f.eks WC3 på! Jeg skal ha barebone-pc, utseendet og størrelse har litt og si, men kom med alle mulige forslag så jeg kan velge selv. Dette har jeg sett meg ut: ASUS T2-P/R Deluxe (hvilket brikkesett er best av ATI RS300 og intel I865G?) 1475 kr Intel P4 2,4ghz boxed PC533 1MB cache Prescott 1150kr TwinMOS PC3200 512MB 729 kr Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 8MB cache 799 kr Totalt: 4153 kr uten frakt Som dere ser velger jeg å kjøre on-board skjermkortet i starten, kjøper et annet senere. Hvordan ser det ellers ut? Noen innspill på ASUS T2-P/R? Den ser jo ganske stor ut.. Har mus, tastatur, skjerm, høyttalere og cd-drev, så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Skal du kjøre onboard grafikk, er ATi RS300 best, da den har en Radeon 9100 brikke. På generell ytelse er vel I865G bedre. Her er en test av Asus T2. Bedøm selv. Endret 6. september 2004 av gordito Lenke til kommentar
tezamno Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ser grei ut den, men skulle jeg hatt barebone ville jeg hatt et merke som er mer kompakt. Syns denne er stor til å kalles barebone. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ser grei ut den, men skulle jeg hatt barebone ville jeg hatt et merke som er mer kompakt. Syns denne er stor til å kalles barebone. Barebone har ingenting med størrelse å gjøre. Det er bare et navn på et halvferdig system. Det du tenker på er nok en SFF (Small Form Factor - f.eks Shuttle). Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Takker! Helt enig at den er diger, men noen som har bedre forslag, og til en billig penge? Det er faktisk et poeng for meg at jeg kan pakke den i en sekk for å ta den med meg liksom. (da mener jeg ikke 60 liters ryggsekk, men en liten sekk) Lenke til kommentar
bernini Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ville sett på Shuttle sine systemer. De er av god kvalitet og har gode løsninger. Passer også fint i en ryggsekk. Ellers har Aopen, Soltek, m.fl liknende løsninger. Sjekk diverse nettbutikker og prisguiden. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 DigiDice eller XC Cube EZ661 er jo pene.. Digidice er vel heller ikke den minste i klassen da men..MSI Mega 651 er også et valg, men den har ikke støtte for 800 FSB. Tror det blir en 3ghz med 800FSB, så da går det ikke med Mega 651..Står altså da igjen med XC Cube EZ661 og DigiDice. Noen som har noen formeninger om hvem jeg bør velge? XC Cube ligger allerede et lite hode foran pga størrelsen..Anyone? Lenke til kommentar
bernini Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg hadde glatt gått for XC Cube, men det er mest på grunn av design og størrelse. Både DigiDice og MSI Mega er større(Tror Mega er ganske lang/dyp). Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Da har jeg snudd helt: XC Cube EZ18 og et AMD basert system 2800+, geil 2700 512MB, 120GB 8MB fra WD og XC Cube EZ18 til 4500 på psdata. Noen innvendinger på dette? EDIT: Må bli PC2700 da denne boksen ikke støtter høyere minnefrekvens(?) Endret 6. september 2004 av mack_ Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Da har jeg bestilt, så nå får dere komme med etterpåklokskapen hvis noen har noe å si Er jo fortsatt mulig å avbestille.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå