tintin77 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Una Cerveza Por Favor - En øl takk Qounta Costa Es - Hva koster det Te Amo - Jeg elsker deg Hva mer trenger man å vite Endret 9. september 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Qounta Costa Es - Hva koster det Costa betyr altså kyst. Noen har hørt altfor mye på Stutum eller noen andre. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Kom hjem fra Torrevieja (Playa Flamenca / Las Mimosas) igår. Prisene har gått litt opp etter at euroen ble innført, men det er fortsatt ganske billig å leve der nede. Mat og drikke koster lite på de store supermarkedene, men som det tidligere er påpekt lønner det seg å traske bort til et av de store. Elektronikk er forholdsvis dyrt - tilnærmet norsk nivå. Middag ute koster alt fra 5 til 15 euro. Du får mye god mat billig hvis du holder deg unna de typiske resurantkompleksene, men heller finner deg et lite søtt sted litt unna. Bor du i nærheten av stranden er det generelt slik at det blir billigere jo lenger bort fra denne du kommer Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 de har gode pizzaer der som man kan steke hjemme i ovnen det er som enden sier. jo lenger du kommer vekk fra stranden jo billigere blir det. anbefaler carrefour til handling. der har de nesten alt. men de vanlige små butikkene er litt billige de å Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Ja, og ikke glem! Lidl selger små minipizzaer. Minner om små saltkjeks med oregano, men gud hvor godt det er sammen med en kald brun en Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jaja jeg vet at costa betyr kyst da - costa del sol ikke helt riktig rettskrivning men det funker costó er vel muligens litt riktigere Lenke til kommentar
bernini Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Una Cerveza Por Favor - En øl takk Qounta Costa Es - Hva koster det Te Amo - Jeg elsker deg Hva mer trenger man å vite 1. og 3. er riktig. Nr. 2 er helt feil Alternativer på nr. 2, hvis jeg husker riktig : "Cuanto vale una cerveza?" - Hva koster en øl? "Que vale/questa?" - Hva koster det? "Quanto vale/questa?" - Hvor mye koster det? Det finnes heller ingen grammatisk finurlighet på spansk som sier at alle ord skal ha stor bokstav først Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Hehe Du har helt sikkert riktig Min spanskkonnskap er litt rusten ja, en oppdatering i spansk kunne nok gjort seg ja 2 av 3 er bedre enn ingen da cuánto cuesta es betyr i allefall how much does this cost i følge flere online oversettere... Så da er det vel logisk å oversette dette med : hvor mye koster dette Men om at det brukes til vanlig er vel uvisst... Endret 9. september 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå