Gå til innhold

Priser i Spania.

Anbefalte innlegg

Skal på tur til spania neste år sammen med 5-6 andre gutter fra ungdomsskolen og skal da sette opp et lite budsjett.

En av oss har feriehus så det er i boks, men jeg lurer litt på hva det koster for vanlige ting slik som buss, melk, brød osv.

Bare sleng inn slike ting som dere husker prisene på fra sist dere var der istedetfor at jeg begynner med å spør for hver enkelt ting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dr.x sier så kommer det ann på kor dere skal. Typiske turist steder er litt kan være en del dyrere enn de billigst stedene for spanjoler. Mat generelt er billig der nede men viktigst av alt er at alkohol er ganske mye billigere. Kjøp lokal øl til 1kr.

Carrefour er ganske billig.

Lenke til kommentar

Spania er ikke så billig som det en gang var. Matvarer, øl osv. i butikkene er fortsatt ganske billig. Husker desverre ikke noe matvarepriser i hodet, da jeg aldri handler selv, men det ligger godt under norske priser.

Vet ikke om dere skal ha full fest, eller bare ta det rolig, men hvis dere skal ut på utesteder må dere regne med en del kr. i alkohol da det ikke er spesielt billig. Kan regne med opptil 5€ for en drink på de verste turiststedene.

Jeg var 3 uker (2 uker på fyllatur) på mallorca nå i sommer, da brukte jeg i overkant av 1000€, toppen 200 av de gikk til matvarer, så det er ikke den største utgiftsposten.

Hvor skal dere?

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Bare et tips til andre som skal på ferie (alle vet det sikkert, men det gjør ikke alle foreldre) Hva du enn gjør, IKKE kjøp matvarer rett utenfor hotellet, og spesielt ikke om du bor på et typisk familiesenter.

Var på Mallorca i sommer, og foreldrene mine rett i fella (igjen) og vi ble totalt ribba til frokost. Etter 2 dager, hadde jeg fått nok (de klagde som en ensom hund) og gikk 100m bort fra hotellet, og fant et lokalt supermarked hvor lokalbefolkningen handlet. Rundt 1/3 av prisen i forholdt til "Super Rimi" utenfor hotellet. Bruk føttene, og få en tur i tillegg. Og viktigst av alt, alkoholen var myyye billigere der. Litt tvilsom kvalitet på endel riktignok :p

Lenke til kommentar
alt er extremt mye billigere der enn i norge.

Nå tar du nok litt hardt i.

det spørs jo hva man skal kjøpe..

når det gjelder matvarer og sånt så tar jeg ikke hardt i syns jeg.

men når det gjelder elektroting så er det ganske likt som i norge.

Torrevieja er et ganske stort turist sted.

det er Benidorm og..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Alt som flyter, mao er drikkbart, koster sånn og si null og nix der nede, om det ikke har forandret seg kraftig de par årene det var siden jeg var der.

Lenke til kommentar

På større supermarkeder gjør man de billigste innkjøpene. Det kan være en god idé å finne et digert varehus og gjøre innkjøpene for mesteparten av ferien der, fremfor å gå på den lokale super'n. De lokale supermarkedene er en god del dyrere og nyter godt av at de ligger på et turiststed. Ellers er det verdt å nevne at Spania er blant de billigere landa i Europa. Iallefall i Vest-Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...