The_evil_blue_toad Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Skal på tur til spania neste år sammen med 5-6 andre gutter fra ungdomsskolen og skal da sette opp et lite budsjett. En av oss har feriehus så det er i boks, men jeg lurer litt på hva det koster for vanlige ting slik som buss, melk, brød osv. Bare sleng inn slike ting som dere husker prisene på fra sist dere var der istedetfor at jeg begynner med å spør for hver enkelt ting Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 alt er extremt mye billigere der enn i norge. husker ikke helt hvor mye det kosta, men det er i allefall MYE billigere enn her. tror ikke melka nedi der er så god som her.. bare så du vet det Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 alt er extremt mye billigere der enn i norge. Nå tar du nok litt hardt i. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg var i Barcelona i sommer. 1 euro for å ta bussen en vei, altfra 30cent til 1euro for en cola, ca. 5-8 euro for å spise ute på en okei restaurant... 1 euro = 8,50 NOK. 1 euro = 100 cent. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Spørs jo veldig.. er du på feriesteder med massevis av turister vil jo selvfølgelig prisene være tilpassa vårt nivå (litt mindre da..), ellers er det grisebillig der. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Som dr.x sier så kommer det ann på kor dere skal. Typiske turist steder er litt kan være en del dyrere enn de billigst stedene for spanjoler. Mat generelt er billig der nede men viktigst av alt er at alkohol er ganske mye billigere. Kjøp lokal øl til 1kr. Carrefour er ganske billig. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Spania er ikke så billig som det en gang var. Matvarer, øl osv. i butikkene er fortsatt ganske billig. Husker desverre ikke noe matvarepriser i hodet, da jeg aldri handler selv, men det ligger godt under norske priser. Vet ikke om dere skal ha full fest, eller bare ta det rolig, men hvis dere skal ut på utesteder må dere regne med en del kr. i alkohol da det ikke er spesielt billig. Kan regne med opptil 5€ for en drink på de verste turiststedene. Jeg var 3 uker (2 uker på fyllatur) på mallorca nå i sommer, da brukte jeg i overkant av 1000€, toppen 200 av de gikk til matvarer, så det er ikke den største utgiftsposten. Hvor skal dere? Endret 6. september 2004 av gordito Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Arg.. Husker ikke navnet, det er min kompis som har huset der nede, men det ligger visstnok ikke i et av de største turistområdene. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 MAllorca er ett av de dyreste stedene i spania. Fastlandet som gjelder! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Bare et tips til andre som skal på ferie (alle vet det sikkert, men det gjør ikke alle foreldre) Hva du enn gjør, IKKE kjøp matvarer rett utenfor hotellet, og spesielt ikke om du bor på et typisk familiesenter. Var på Mallorca i sommer, og foreldrene mine rett i fella (igjen) og vi ble totalt ribba til frokost. Etter 2 dager, hadde jeg fått nok (de klagde som en ensom hund) og gikk 100m bort fra hotellet, og fant et lokalt supermarked hvor lokalbefolkningen handlet. Rundt 1/3 av prisen i forholdt til "Super Rimi" utenfor hotellet. Bruk føttene, og få en tur i tillegg. Og viktigst av alt, alkoholen var myyye billigere der. Litt tvilsom kvalitet på endel riktignok Lenke til kommentar
bernini Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 MAllorca er ett av de dyreste stedene i spania. Fastlandet som gjelder! Man må betale for kvalitet Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 alt er extremt mye billigere der enn i norge. Nå tar du nok litt hardt i. det spørs jo hva man skal kjøpe.. når det gjelder matvarer og sånt så tar jeg ikke hardt i syns jeg. men når det gjelder elektroting så er det ganske likt som i norge. Torrevieja er et ganske stort turist sted. det er Benidorm og.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Alt som flyter, mao er drikkbart, koster sånn og si null og nix der nede, om det ikke har forandret seg kraftig de par årene det var siden jeg var der. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 På større supermarkeder gjør man de billigste innkjøpene. Det kan være en god idé å finne et digert varehus og gjøre innkjøpene for mesteparten av ferien der, fremfor å gå på den lokale super'n. De lokale supermarkedene er en god del dyrere og nyter godt av at de ligger på et turiststed. Ellers er det verdt å nevne at Spania er blant de billigere landa i Europa. Iallefall i Vest-Europa. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Husker at Lidl solgte en flaske rødvin for 1,20€, tror pappa sa den var grei smak på også. Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 mener å huske at en 1l flakse med grei rødvin kosta 0.69? i portugal eller spania... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) En kartong med vin (1l) koster ca. 7kr Røyk er også billig. Skal du ut å spise betaler du vel ca. 70 kr for en pizza samt en cola eller to. Mer trenger man vel egentlig ikke vite Endret 7. september 2004 av Gnomenz Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Fikk lyst å dra til spania igjen!! FFS!! Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Fikk lyst å dra til spania igjen!! FFS!! Skal sydover om to uker. Ikke til Spania, riktignok, men Hellas. Ganske greie priser der også, da... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Fikk lyst å dra til spania igjen!! FFS!! Skal sydover om to uker. Ikke til Spania, riktignok, men Hellas. Ganske greie priser der også, da... Enda billigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå