Gå til innhold

Plextor PX-712A - Burn Process failed

tidyclown

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg ny dvd-brenner. Px-712A.. Prøvde for første gang idag og brenne en dvd med litt musikk på som backup. Den brenner helt greit fram til den er "nesten" ferdig.. Rundt 80-90% så sier den at Burn Process failed.

Men når jeg da setter den inn igjen klarer jeg ikke finne ut hvor den har stoppet. Alle sanger ligger jo på den.

Cdene jeg bruker er noen cder jeg fant i butikken :p "Infiniti" 4x med 4,7gb. Er det cdene som er dårlige eller er det brenneren det er noe problem med? :cry:

EDIT: bruker forresten Nero 6 :)

Endret av tidyclown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har akkurat kjøpt meg ny dvd-brenner. Px-712A.. Prøvde for første gang idag og brenne en dvd med litt musikk på som backup. Den brenner helt greit fram til den er "nesten" ferdig.. Rundt 80-90% så sier den at Burn Process failed.

Men når jeg da setter den inn igjen klarer jeg ikke finne ut hvor den har stoppet. Alle sanger ligger jo på den.

Cdene jeg bruker er noen cder jeg fant i butikken :p "Infiniti" 4x med 4,7gb. Er det cdene som er dårlige eller er det brenneren det er noe problem med? :cry:

EDIT: bruker forresten Nero 6 :)

Om du ikke allerede har gjort det så oppgrader firmwaren på brenneren til nyeste versjon. Kan hende platene er dårlige. Har kjøpt noen billige dvdplater som føkker over 3.5 gig.

Lenke til kommentar

har nå upgradet til nyeste firmware. Testet med mine "gamle" dvder (de jeg har brukt før) igjen. Men fikk fortsatt samme problem. Derfor byttet jeg til noen andre dvder som heter "That's Write!" men der fucka den seg faktisk etter bare 20 sek ...

Er det dvdene det er noe galt med eller? Begge typer dvder er kjøpt i spindel. For 300 kr for 25 stykk. Noen som har erfarning med disse typer cder fra før?

Altså "Infini" og "That's Write!" ?

Endret av tidyclown
Lenke til kommentar

laster ned update til nero nå :)

Og jeg har faktsik +R på That's write platene :) men det kanskje det at jeg har den eldste versjonen av nero 6 som gjør det... Får se når jeg har lagdt den inn :D takk for all hjelp !

EDIT: ahaha nå kom den til 99% før den ble failed :p men det er ihverfall ett framskritt :D

Endret av tidyclown
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Okei, nå har jeg egentlig bare lagt problemet på is ganske lenge.. Men jeg vil jo egentlig ha dette til å funke så derfor skriver jeg her igjen..

Det jeg har gjort fram til nå er:

- Updatet Nero til Nyeste versjon

- Updatet Firmware til nyeste versjon

Og de platene jeg har skal jo også være kompatible. Så jeg vil ikke tro at dette er problemet.

Snakket med en annen fyr som sa jeg burde sette om IDE kablene mine. Pga jeg hadde den ene IDE i DVD-brenner og CD-brenner. Og den andre IDE kabel i harddiskene. Dette var visst ett problem for brenneren utifra hva jeg forsto :p

Så nå har jeg en harddisk og brenner på hver sin IDE. Hvis noen skjønner. Og dette var det som skulle da løse problemet mitt. Men det skjedde ikke.. Den klarer fortsatt kun å brenne til ca 20% eller på en god dag 80-90% .. Men nå gidder jeg ikke kaste bort flere plater på at jeg skal teste om det funker :p

Er det noen som vet noe mer? :hmm:

Lenke til kommentar

Herreguuud finnes det driver til IDE også? :p haha :D hvordan får jeg tak i de da? :p jeg får laste ned den nyeste Nero også da.. :p hehe

Brikkesett ja :p Hovedkort har jeg :p Abit AT7-MAX2 er det jeg bruker jaffal..

det ser jaffal Slik ut ..

EDIT: hehe, ser ut som om jeg ikke har peiling på noe her men det er vel kanskje realiteten også.. Driverene til IDE er VIA IDE driver 3.0.1.4

Endret av tidyclown
Lenke til kommentar

Mine erfaringer med Plextor 708a selv om du har 712a.....

Verbatim takler den helt fint, og det samme med memorex. Selv har jeg holdt meg til memorex (brent over 700 plater) da det er "halve" prisen. 25stk spindel 4x +r til 144 kr ikke noe å si på. Samsung platene har jeg også gode erfaringer med.

Problemer har jeg hatt når jeg har oppgradert til ulike firmware da fikk jeg masse feil og som deg, enten helt i starten eller helt mot slutten. Ny firmware er ofte ikke særlig stabil i forhold til ny eller eldre media. Bruk derfor den firmware som anbefales i ulike forum!

nero versjonen har også en del å si, her også les deg fram til hvilken versjon som fungerer best med brenneren din. Seneste versjon eller 5.5.x som faktisk er en av de mest stabile!!

Thats write platene er ikke veldig stabile, særlig ikke med siste versjon firmware versjon av plextor brenneren. Brente ca 80 plater med en eldre firmware uten problemer, og med den siste har jeg hatt over 11 feilbrenninger. Bruker nå kun thats write platene sammen med min nec brenner og holder meg til memorex sammen med plextor brenneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...