Acurus Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det hele begynte med en format c: og påfølgende fersk instalasjon av Windows xp pro (Uten sp1). Så kopla jeg meg på Verdens veven for å oppdatere Norton antivirus 2000 og windows. Etter at desse var igjenom oppdateringene, så begynte det begynte og poppe opp noen internett sider som hadde blitt generert på c:\, så begynte bredbånds tilkoplingen og krangle. Jeg foretok mange virussøk, prøvde og Adaware og Spybot uten hell. Så begynte det virklig å gå galt. Hovedkortet tok kvelden!! Nå kommer det nytt hovedkort i posten om et par dager, men den lille sataen sitter fortsatt inne i hardisken min og ler av meg. Når jeg setter i det nye hovedkortet så håper jeg at jeg har noen timer på meg til å få satt igang en stor offansiv mot den lille djevelen, men mangler våpen da jeg allerede har prøvd alt jeg har. Så mitt sprøsmål til dere som måtte lese dette er: Noen som vet om noen gode progs som jeg kan ta han med. (Helst gratis, bruke penger er siste utvei) Det er og mye data på disken som jeg gjerne vil beholde!! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 avast.com, home ed. kanskje ? Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Takker. Bare og komme med flere forslag viss noen har. Vil det lønne seg og kjøre i sikkerhets modus eller.no? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Kopier det du skal ha over på en annen disk og lavformater den, det er en bombesikker måte. Med lavformatering menes slette eksisterende partisjoner og opprette nye. Dette gjøres selvsagt på en maskin som har siste sikkerhetsoppdateringer både fra microsoft og antivirus/brannmur. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Oki. Du mener jeg skal lavformatere den disken min ikke sandt? Har hørt det ikke alltid hjelper og formatere, fordi viruset kan ligge i bootsektoren eller noe slikt eg, men det kan jo ikke skade! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Når du lavformaterer slettes også bootsektoren. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 OKi Da har eg en plan! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå