Gå til innhold

AMD 64 av bra kvalitet?

Anbefalte innlegg

Skal antakeligvis ha meg ny pc til ca. 7-8000.

Det som er viktig, er at det er bra kvalitet/kompatibilitet i delene.

Den skal brukes til generelle ting og litt spilling. Ingen overklokking.

Har et lite oppsett her:

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=7259

AMD Athlon 64 3000+

Artec Guardian Gaming Case

eMagic 6-in-1 kortleser intern 3.5

MSI K8N Neo Platinum (eller helst VIA chipset)

Nec ND-3500 16x DVD±R9

NorthQ 4001 Silent strømforsyning

Sapphire Radeon 9600XT 128 MB

Thermaltake TR2 M6 (K8)

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200 (eller en bedre ram-type)

Western Digital Caviar SE 120 GB (WD1200JB) (hd skal sitte i den pc'en jeg selger).

Har også tenkt på Netshop/PCutstyr/Elkjøp sine september-tilbud, men jeg usikker på både Albatron og FIC hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt Atx rev2 dersom du kjøper ny strømforsyning ,disse har pci express strømkontakt og 24 pins strømkontakt til hovedkort ,også kompatibel med hovedkort som har 20 pins kontakt ,har selv antec 480w Antec neopower som har 120mm vifte ,denne er meget støysvak.

http://www.tomshardware.com/firstlook/20040720/index.html

Jeg ville valgt Asus hovedkort for AMD prossesor ,deres hovedkort er det allerbeste hva satbilitet angår.

Endret av vix
Lenke til kommentar
Holder den til tung bruk? Dvs. 4 kabinettvifter, og 4 harddisker.

Er det tung bruk? Jeg kjører av og til 7 lagringsenheter (5 disker), 5 vifter, 9600 Pro + 3 PCI-kort og AMD XP2400 på mitt standard Chieftek 350W PSU, har ikke hørt så mye som et mukk fra strømforsyningen.

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt Atx rev2 dersom du kjøper ny strømforsyning ,disse har pci express strømkontakt og 24 pins strømkontakt til hovedkort ,også kompatibel med hovedkort som har 20 pins kontakt ,har selv antec 480w Antec neopower som har 120mm vifte ,denne er meget støysvak.

Jeg ville valgt Asus hovedkort for AMD prossesor ,deres hovedkort er det allerbeste hva satbilitet angår.

Takker for svar. Tror den Antec'en blir litt i dyreste laget for meg. Tror ikke jeg trenger så voldsom forsyning da jeg ser at andre kjører mer belastning på systemet enn meg, med mindre strøm.

Lenke til kommentar
Holder den til tung bruk? Dvs. 4 kabinettvifter, og 4 harddisker.

Er det tung bruk? Jeg kjører av og til 7 lagringsenheter (5 disker), 5 vifter, 9600 Pro + 3 PCI-kort og AMD XP2400 på mitt standard Chieftek 350W PSU, har ikke hørt så mye som et mukk fra strømforsyningen.

Ja, det er akkurat det jeg sliter med. Trodde mitt oppsett skulle gå greit på et standard 340W Chieftec-kabinett, men.. harddisken bare kutter ut/klikker sånn helt uten videre. (sjekk tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=292798&hl=) Men jeg ser jo at du har mye høyere load enn meg... Derfor ser jeg meg nødt til å kjøpe ny maskin (med solid PSU).

Etterhvert har jeg kommet frem til at jeg tror det enten er HK, RAM eller PSU.

Bruker et ASUS-kort nå og er IKKE fornøyd i det hele tatt. Vet ikke om det skyldes ASUS, Nforce2 eller noe annet.

Derfor vil jeg bytte ut systemet, og også bytte ut alle mulige mistenkte (ASUS, NForce2, PSU).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...