356speedster Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Den nye Celeron (Dxxx) er mye bedre enn den gamle. De ligger på nivå med ratingen til nye AMD Sempron. Men husk at den utgående AMD XP (barton) er raskere enn både Sempron og Celeron D (ved samme rating). M.a.o så er både Sempron og Celeron D greie budsjett CPU'er, men du får litt mere "punch" med en gammel Barton som klokkes opp mot 2,5 Ghz. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Du får det du kjøper sier nå bare jeg. Ville personlig ALDRI gått for et Celeron oppsett. Som nevnt tidligere, er det helt greit til kontorbruk etc, men hvis dette skal være en spill-pc, så skjønner jeg overhodet ikke hvorfor du velger celeron som utgangspunkt. Ville personlig gått for en Barton 2500+ og et nForce2 basert hovedkort. -z00l- Lenke til kommentar
corcky Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Celeron D gjør joben sin den. Mye bedre enn "gamle" celeron. Hadde en 2,53 som gjorde 3,5 på luft. Av de benchmark jeg gjorde så var den på høyde med tilsvarende Pentium 4 Prescott på 3000 mhz. (2,4A overklokket) Endret 7. september 2004 av corcky Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Bare en personlig betraktning fra meg nå. Jeg ofrer litt på ytelse for å få et stabilt system. Derfor velger jeg Celeron D til mine ynkle krav. Til de som skal spille litt på maskinen er selfølgelig AMD er fornuftig valg, men mine erfaringer er at det er mindre hokus pokus med Intel. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Du får det du kjøper sier nå bare jeg.Ville personlig ALDRI gått for et Celeron oppsett. Som nevnt tidligere, er det helt greit til kontorbruk etc, men hvis dette skal være en spill-pc, så skjønner jeg overhodet ikke hvorfor du velger celeron som utgangspunkt. Ville personlig gått for en Barton 2500+ og et nForce2 basert hovedkort. -z00l- Har du i det hele tatt lest det som står i denne tråden? Har du hørt om Celeron D? Endret 7. september 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Bare en personlig betraktning fra meg nå.Jeg ofrer litt på ytelse for å få et stabilt system. Derfor velger jeg Celeron D til mine ynkle krav. Til de som skal spille litt på maskinen er selfølgelig AMD er fornuftig valg, men mine erfaringer er at det er mindre hokus pokus med Intel. Kunne rett og slett ikke sagt bedre selv. Det er det jeg mener. Vil ha systemet stabilt. Dessuten leser jeg flere og flere anmeldelser av Celeron D som sier at det faktisk er en svært bra prosessor med gode OC muligheter. Og med det svært stabilt. Jeg spiller, for tiden (vel å merke) en del CC:ZH. Her er AnandTech sin benchmark... Men jeg har ikke fått svar på hva min V9 vifte er god for? Vil den kunne støtte en A64 3200 eller en Mobilion 2400? Leste på Anand at den er god for inntil Barton 2600..? Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Noen andre som har erfaringer med Celeron D cpu'ene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har som sagt en Celeron D 2.4 GHz til min Server. Den kjører Windows Server 2003 Ent ed. Den er satt opp som domene konttroller og er svært stabil. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg har nå brukt en Celeron "D" 2,4Ghz aktivt i 2 uker , og stabiliteten virker svært bra. Jeg har fått endel "heng" i Internet Explorer av og til , men dette mistenker jeg er mere Microsoft sin feil enn Intel. Lenke til kommentar
thanib0i Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har en amd semron 2500+ og 768 ram .. hvordan overklokker jeg den cpu`en ??? trenger jeg noe elr hvordan gjør jeg d ? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Synes egentlig ikke at de gamle Northwood-baserte Cellyene var så\ ille jeg. Min 2.4 fikk jeg uten vanskeligheter opp i 3.6 GHz på 69 C CPU temp...), og da gikk den godt unna. Den opplevdes som tregere enn en P4 2.8, men det mistenker jeg er først og fremst pga tregere minnebuss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Noen andre som har erfaringer med Celeron D cpu'ene? Har selv en Celeron D 320 (2.4)... Den kjøres på FSB166 dvs. 3.0Ghz *uten* tukling med VCore.. Med høyere VCore klarer den FSB200 dvs. 3.6Ghz, men da går den litt vel varm (har nå montert Thermalright SLK-948-U). Klokket til 3.0 er den bedre en Barton 2500+ i benchmarks.. Nå klarer jo en "god-Barton" 2500+ lett 3200+.. og da er dette et bedre (budsjett)kjøp en CeleronD ...dersom du får tak i en av de "gode gamle"... Som jeg har sagt "100" ganger før...kjøp det billigste du får iht. en gitt ytelse du er ute etter... Da stiller Celeron D sterkt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå