Prizefighter Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Da var siste lønn fra ferien kommet og stipend snart så tenkte jeg skulle spandere på meg selv litt mere plass. Har såtte og sett på 2 Maxtor disker begge på 300gb med 16mb cache (s-ata). [url="http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=19550"]Maxtor DiamondMax 10 300 GB 16MB S-ATA[/url] [url="http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=19551"]Maxtor MaxLine Plus III 300 GB 16MB S-ATA[/url] Hva er hovedforskjellen mellom disse? Er MaxLine plus III en nyere modell det da? Kan selvfølgelig legge til de 200kr mellomlegget, men bare hvis det forsvarer prisdifferansen og velge den dyreste. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) DiamondMax 10 er en standard disk fra Maxtor mens MaxLine III er midrange disker som er mer gjennomtestet og beregnet i f.eks. filservere. Er også 3 år garanti hos Maxtor på disse. DiamondMax 10 Datasheet MaxLine III Datasheet Edit: Har dessverre ingen egne erfaringer. Sjekk forumet her og Google seff Endret 6. september 2004 av JohnRichard Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Begge diskene er nydelige, bare å velge hipp som happ, et godt kjøp er det uansett. Maxtor har finni på noe genialt med den nye serien sin. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Begge diskene er nydelige, bare å velge hipp som happ, et godt kjøp er det uansett. Maxtor har finni på noe genialt med den nye serien sin. Hvordan er støynivået på disse? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Får min 300gb DiamondMax 10 i neste uke Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Har tenkt å selge min MaxLine Plus II 300GB på grunn av overgang til raid5. noen som har en anelse om hva jeg kan få for den? Den koster rundt 2K nå. Ganske digg disk som er veldig stillegående med sine 5400 rpm. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg kjenner Product representativen til Maxtor. et øyeblikk, skal høre med han om forskjellene.. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 spørsmål: Hi Sebastian, What are the key differences between the Maxline III and the Diamond 10 series? svar: The fundamental difference between the Maxline series and the Diamondmax series is that a proprietary testing process is used in order to specify a allow us to spec. the Maxline's with a much higher MTTF (reliability) rating, and also a higher performance rating :-) spørsmål: so the Maxline III performs better, not only in terms of MTTF but also in terms of everyday performance? svar: Yes indeed, that is correct. spørsmål: would you mind telling me why? to me they seem identical according to specs.. svar: well ****, The process is more or less analogous to that used in chip manufacturing processes for RAM or CPUs whereby best of breed are selected using a proprietary testing process, allowing for a significantly improved minimum specified performance rating for both performance and (in the case of disks) reliability. svar: ok thanks! der har du svaret ditt Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Takk skal du ha. "rett etter jeg kjøpte diamondMax".. Tviler på jeg blir skuffet, kan ikke være store forskjellen uansett. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 jeg kjøpte også diamondmax 10..sendte de i retur skal vente på maxline Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Maxtor har finni på noe genialt med den nye serien sin. Hva da? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 jeg kjøpte også diamondmax 10..sendte de i retur skal vente på maxline Altså. Du som hjemmebruker kommer ALDRI ALDRI til å merke forskjell. Venter også min DiamondMax til uken. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 jeg kjøpte også diamondmax 10..sendte de i retur skal vente på maxline Altså. Du som hjemmebruker kommer ALDRI ALDRI til å merke forskjell. Venter også min DiamondMax til uken. Si ikke det. Kan hende den går på dunken etter ei uke Lenke til kommentar
skyline Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 har selv 2 stk 250GB MAXTOR DIAMOND MAX 10 disker, veldig fornøyd!! Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Maxtor har finni på noe genialt med den nye serien sin. Hva da? Les over her i tråden så ser du litt teknisk. Dem har klart å lage en en raskere disk, og likevel klart å senke temperaturen og støynivået. Se på tester rundt omkring på nett så finner du ut dette selv. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Si ikke det. Kan hende den går på dunken etter ei uke Om det skjer, da må disken være et mandagseksemplar, fordi det skjer i mikroskopisk med tilfeller. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Nå har jeg vært uten internett i en måned, men endelig fått 8mbit. Så nå er jeg tilbake. Anyways, HDD'en virker som en grei disk, bare at maskina fryser i "Detecting IDE drives", og den kommer jo av og til inn i windows. Jeg må drive og skru maskinen av og på for å prøve og se om den kommer seg inn. Noen som vet hva det kan være..? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Nå har jeg vært uten internett i en måned, men endelig fått 8mbit. Så nå er jeg tilbake. Anyways, HDD'en virker som en grei disk, bare at maskina fryser i "Detecting IDE drives", og den kommer jo av og til inn i windows. Jeg må drive og skru maskinen av og på for å prøve og se om den kommer seg inn. Noen som vet hva det kan være..? Det samme problemet hadde jeg. Du må skru på at den teller minnet "sakte".. om du skjønner. "quick boot on power..blalbba" Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) I see... skal prøve det med en gang. Jeg har en sånn passe mongo bios, ALDRI mer gigabyte, holder meg til Asus som er kvalitet. Driverne på cd'n fungerte ikke, ingenting fungere med gigabyte. finner ikke fram til det du sa heller, men jeg forstår hva det er du mener. Endret 8. oktober 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Diamondmax 10 300 GB er en veldig god disk. Jeg har hatt denne i en måned nå, og dette er en disk jeg er meget fornøyd med. Ytelsen skal visstnok være på høyde med WD Raptor 74 GB. Det som er veldig bra med denne, er 16 MB cache og NCQ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå