Gå til innhold

Backup (av Favorittene i Opera)

Anbefalte innlegg

Etter å ha måttet formatere HD og installere WinXP på nytt (flere ganger) lurer jeg på om det finnes en måte å ta backup av favorittene man har lagret i Opera? Det er nemlig noe av det mest irriterende (syns jeg) ved å formatere/re-installere, nemlig at man mister alle sine instillinger i Windows, favoritt-sidene sine lagret i web-browseren og savegamene fra utallige spill.

Finnes det noen gode backup-programmer som gjennoppretter ALT til slik som man hadde det? Har Norton Ghost men har ikke prøvd det, er det bra?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har Opera profilen din liggende under C:\Documents and Settings\ så tar du sikkerhetskopi av hele Opera75 mappen under der.

Hvis du har bare en profil, ligger den da under C:\Programfiler\Opera75

Det du trenger å ta sikkerhetskopi der er \profile\ mappen og \Mail\ mappen(hvis du har epost)

Lenke til kommentar
Heh. Hva med å trykke "File, Export, Opera Bookmarks"? :p

Går sikkert. Men det tar ikke vare på all eposten din, epost innstillingene, nettleser innstillingene, osv.. Bare bokmerkene

Du kan ta backup av kontaktene dine derfra også. Mailen kan du ta backup av ved å høyreklikke på "Recieved"-mappen og velge Export.

Så skal det nevnes da at hver gang jeg kjører en formatering tar jeg en backup av Mail og Profile-mappa selv da, pga skin, layout og den slags. Samt at det er mye lettere å bare lime inn et par mapper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...