Kirikiri Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 En kollega av meg får ikke sett png-bilder i sin browser, ser det ut til. Kjører IE 6.0 med alle patcher, Windows 2000 prof som OS. Er det noe spesielt man må gjøre for å kunne se PNG i en browser med den konfigurasjonen? Kirikiri Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Nei, det er ingenting å gjøre med den saken. Han må bruke en skikkelig browser. Jeg har sendt inn bugreport om den dårlige PNG-støtten i IE en gang for lenge siden, men det later ikke til å ha fungert. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det er snodig hvordan IE klarer å rendre PNG feil... Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ja, spesielt med tanke på at PNG er et åpent format og har eksistert i snart 10 år. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det kommer jo av at det for 10 år siden sikkert skjedde at Microsoft-tullingene satte seg ned for å kikke på dette såkalte "PNG"-konseptet. De beslutter at "dette kommer det aldri til å bli noe av, folk vil sikkert ha MicrosoftJPEG istedenfor!" Resten sier seg selv. *oppgitt.* Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Firefox burde vært standard på alle pc'er (eller opera for den saks skyld) Endret 6. september 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Firefox burde vært standard på alle pc'er (eller opera for den saks skyld) Det er bare å sende en mail til Bill så gjør han det sikkert. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 IE skal vel klare å vise PNG-filformatet..? Det er vel bare alphatransparancy som ikke er lagt inn støtte for..? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 IE skal vel klare å vise PNG-filformatet..? Det er vel bare alphatransparancy som ikke er lagt inn støtte for..? Korrekt marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Samt at fargene blir annerledes i IE. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Feil! IE har også problemer med å gjengi farger i PNG-filer korrekt, tru det eller ei! (Hadde det ihvertfall før) EDIT: Nå ser det ut som om jeg svarer PoleCat, det gjør jeg altså ikke *enig med PoleCat* Endret 6. september 2004 av EJH Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Samt at fargene blir annerledes i IE. Lurer på om det kan ha noe med at IE kjører gammafilteret feil på bildene. Edit: ofte så blir fargene mine mye mørkere på PNG-bilder i IE. (PNG støtter gamma-correction, er jeg ganske sikker på.) Endret 6. september 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Lokaltog: Ja, Png støtter gamma-beriktigelse. Test det her: http://www.w3c.org/Graphics/PNG/all_seven.html Man kan også teste alfa-beriktigelse her: http://www.w3c.org/Graphics/PNG/inline-alpha.html (IE 6.0 sliter litt). Her er en liste over nettlesere som støtter Png ("Ping") formatet. http://www.libpng.org/pub/png/pngapbr.html Her er en liten demonstrasjon på forskjellen mellom PNG og JPeG http://www.w3c.org/Graphics/PNG/platform.html Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Bildene er lastet opp i vår lokale Sharepoint-portal. Det *går* an å bruke Firefox i en SP-site, men det er en del funksjonalitet som ikke fungerer etc. Så derfor brukes IE i dette tilfellet, og Firefox er litt uaktuelt. Ikke noe galt med FIrefox, bruker det til alt annet enn Sharepoint-testing selv. Og bildene dukker helt fint opp i min IE og "alle" andres, så derfor ville jeg høre om det er mer enn IE 6.0 + Windows som skal til for å se png-filer. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå