DVman Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Har akkurat skaffet meg digitalkamera (Panasonic NV-GS33) og er meget fornøyd. Men å få det fra kameraet (DV båndet) til dataen var værre...) Jeg har inst. driver og alt så når kameraet plugges inn finner dataen kameraet med en gang, men jeg finner det ikke noe sted.... Noen som har tips, råd eller linker til drivere som fungerer skikkelig. Trenger også et redigeringsprog, noen som har tips til noe som er lett å bruke med litt valgmuligheter? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Husk å bruke firewire, og ikke usb når du skal legge inn dv... Jeg liker vegas, men jeg tror det er mange som liker pinnacle programmene. Lenke til kommentar
DVman Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 takk for svar... Jeg har ikke firewire og kabelen som fulgte med er USB 2 så det burde da fungere?! Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg har ikke firewire og kabelen som fulgte med er USB 2 så det burde da fungere?! Kanskje det "burde", men jeg er rimelig sikker på at det ikke "vil". Vær forberedt på mye problemer hvis du skal overføre video med USB. Jeg har aldri prøvd, men jeg har lest så mange lidelseshistorier på forumet i mitt snaut halvårige "medlemskap" at jeg definitivt ikke ville gjort noe forsøk heller. Før eller senere kommer du til å kjøpe deg et Firewire kort hvis du vil overføre video. Hvorfor ikke gjøre det først? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Gjør som Dykkern sier:) Skal du få glede av kamera så må du ha FireWire tilkobling. USB brukes på enkelte kamera kun for å tømme minnekortet på kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå