Gå til innhold

SB Audigy, SPDIF + Analog samtidig?

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg bruker per idag SPDIF utgangen på lydkortet mitt mot et lite Creative "annlegg". I tilleg kobler jeg skjerkortet mot tv'en og lydkortet mot tv'en. Mitt problem er at jeg ikke får til å kjøre spdif og de analoge utgangene samtidig! Mao så får jeg ikke lyd på pc anlegget og tv'en samtidig !

Hjelp :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette går ikke ann. Det går kun ann med et lydkort innstalert i datamaskinen om gangen! Jeg trodde også at det ville fungere med 2, men ringte til forhandler og spurte, da fikk jeg svaret nei!

Svaret er: Nei, dette går ikke!

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg rett vil du kjøre det samme signalet ut på både analåg line ut og digital SPDIF samtidig ?

For å slå på det kan du gå inn på creatives sorrund mixer "advanced mode", og på høyttaler oppsettet finner du en hake som heter: Digital Output only, huk av den og Audigy sender ut analogt og digitalt samtidig :smile:

Lenke til kommentar

hmmm.. ja vil kjøre fra spdif og analogt samtidig - så du forstår meg riktig.

Meeen.. når jeg går inn på advanced på volumkontroll "saken" og huker av digital output only så sendes det IKKE signaler på de analoge inngangene

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 14:02, S][eridan skrev:

hmmm.. ja vil kjøre fra spdif og analogt samtidig - så du forstår meg riktig.

Meeen.. når jeg går inn på advanced på volumkontroll "saken" og huker av digital output only så sendes det IKKE signaler på de analoge inngangene

Derav navnet "Digital Output Only"

Sier seg vel selv...

:lol:

Lenke til kommentar

hmm, da er det nok en driver som ikke virker helt 100,

prøv suporten til Creative eller splitt spdif signalet og bruk en ekstern d/a konverter. elfa.se har siker no brukanes der.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 13:24, j-hs skrev:

Nei, dette går ikke ann. Det går kun ann med et lydkort innstalert i datamaskinen om gangen! Jeg trodde også at det ville fungere med 2, men ringte til forhandler og spurte, da fikk jeg svaret nei!

Dette er snakk om ETT lydkort ikke to.

jeg har SB 1024 live! og på det kan jeg kjøre SPDIF og begge analoge kanaler samtidig. Altså 3 kanaler ut. SPDIF til annlegget mitt og de 2 analoge til headset. Før kunne jeg ikke dette, men etter å ha instalert Windows XP pro og nye drivere til lydkortet så virka alle kanalene samtidig. Dette er da uten å ha noe huket av.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 13:44, 50z skrev:

Hvis jeg forstår deg rett vil du kjøre det samme signalet ut på både analåg line ut og digital SPDIF samtidig ?

For å slå på det kan du gå inn på creatives sorrund mixer "advanced mode", og på høyttaler oppsettet finner du en hake som heter: Digital Output only, huk av den og Audigy sender ut analogt og digitalt samtidig :smile:

eeeeh?? Digital Output only!!.. get it?? min er IKKE huket av, og som sagt så kjører jeg alle kanaler.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 17:32, fUsiOn skrev:

Quote:

eeeeh?? Digital Output only!!.. get it?? min er IKKE huket av, og som sagt så kjører jeg alle kanaler.

Misfortå meg gat da, kansje litt knotete skrevet, men seff mener jeg at det ikke skal være hake i den koksen. logisk ?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 17:44, 50z skrev:

Quote:

On 2002-05-07 17:32, fUsiOn skrev:

Quote:

Misfortå meg gat da, kansje litt knotete skrevet, men seff mener jeg at det ikke skal være hake i den koksen. logisk ?

jeg skjønner ikke helt hva du skriver jeg.. kunne du sette ned farta på typinga kanskje? hehe :grin:

Så du mener det IKKE skal være hake i boksen, er det det du sier? fordi hvis det er det du sier så er jeg enig :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 13:24, j-hs skrev:

Feil. Det er fullt mulig å ha to operative lydkort i en og samme maskin. Det krever dog litt omhug(sp?).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 13:11, S][eridan skrev:

Hey

Jeg bruker per idag SPDIF utgangen på lydkortet mitt mot et lite Creative "annlegg". I tilleg kobler jeg skjerkortet mot tv'en og lydkortet mot tv'en. Mitt problem er at jeg ikke får til å kjøre spdif og de analoge utgangene samtidig! Mao så får jeg ikke lyd på pc anlegget og tv'en samtidig !

Hjelp :=)

Dette er muligens fyfy mhp impedans med mer, men hvis du kan kjøre analogt mot Creative-anlegget, kan du splitte utsignalet og kjøre mot begge samtidig.

Det vil løse samtidighetsproblemet ditt, men ikke helt heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...