Gå til innhold

Teksturfeil i doom3?

Siomir

Anbefalte innlegg

HEI igjen, jeg som før har spurt om det er noen andre x800 eiere som har teksturproblemer med doom3, jeg har alt på quality i driveren og 6x aa og 8xaf, jeg hørte at catalyst 4.9 skulle ordne dette, men når jeg snakker med andre her så virker det som alles doom3 går som smør, og det absolut ingen som har problemer med det, ingen som klarer og gi meg noe direkte svar heller!

Hva er feil?driver eller bare doom3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det eksisterer en optimalisering for ATI eiere i doom3. Fant denne borte hos Beyond3d, er en ganske lang tråd så det lønner seg å gå langt bak og ta ned en av de siste forslagene. Skal gi bedre flyt i spillet for ATI eiere. Samtidig har jeg også hørt at man får bedre effekt av å slå av AA og AF i spillet, men heller tvinge AA og AF gjennom ATI tool. Dette trikset skal vist gi enda litt bedre ytelse kombinert med optimaliseringen nevnt over.

Håper det hjelper.

Lerun

Lenke til kommentar

Fant den igjen her, må gå ned på siden for å finne filen.

Link til doom3perdormancetweak

Edit : husk også og slå av AA og AF i spillet, men heller tving det gjennom ATI tools. Dette skal gjøre at man kan kjøre høyere AF og AA uten degradering av FPS i doom3. Grunnen til dette skal vist ha med at i spillet (driverne) ble det tatt noen valg som skulle gi videst mulig funksjonalitet (bruker arb2 path), det viser seg at dette ikke er optimalt for seinere ATI kort. Derfor vil man ved å tvinge AA og AF utenifra få høyere hastighet (samtidig som alle objektene i spillet blir filtrert, noe som ikke skjer med bruk av driverenes(spillets) AA og AF. Tweaken bytter ut shader oppslag med matte, noe som ATI kortene liker bedre. Derfor vil tweaken gi ATI kort noen ekstra FSP, pluss bedre AA og AF uten degrasjon av FPS.

Lerun

Endret av lerun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...