ken8 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei, hvilket skjermkort er å anbefalle til tv-ut bruk? Tenker da på å se filmer. På min bærbare Inspiron 8200 blir bildet klonet, men med engang jeg starter filmen i MediaPlayer vises filmen full-screen på tv'en, selv om det ikke er full-screen på pc'en. Slik at jeg kan åpne word dokumenter og IE over filmen,mens filmen fortsatt vises i sin helhet på tv'en. Er dette software eller hardware relatert?? Prøvde et PowercolorRadeon 9200 kort, her ble bildet/desktopen klonet og filmen i mediaplayer spilte kun på pc eller på tv. Jeg fikk sett mediaplayeren begge stedene, men på den ene skjermen,TV, ble mediaplayeren helt svart. Ikke noe film ble vist! Er dette noe som kan løses ved software, eller er skjermkortet rett og slett ikke bra nok? Mvh. Kenneth Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Dette skyldes at du ikke har aktrivert "overlay" i skjermkort oppsettet. Gå inn på avanserte egenskaper for skjermkort, velg "overlay" og aktiver "theater mode" Da vil filmer vises som fullskjerm på TV utgangen, selv om mediaplayer ikke kjører i fullskjerm på desktopen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Jeg har brukt en del forskjellige kort til TV-ut bruk. Så langt jeg har kunnet se så er den rent tekniske bildekvaliteten på akkurat like bra på både Radeon 9100, GeforceFX5200, Radeon 9700pro, Geforce4 Ti4200, Geforce2 MX, ATi Rage pro og Radeon M6 (Mobile). Men så er det jo ikke bare teknisk bildekvalitet som teller heller. Jeg synes det er stor forskjell på driverene og brukervennligheten. Jeg finner ATI sine drivere mest knotete på dette området og har ofte opplevd systemkræsj under knoting og plaging. Nvidia sine drivere har fungert utmerket hos meg og er etter min mening mye lettere å stille inn til å bruke TV-ut med overlay osv. De samme erfaringene har jeg når det kommer til å bruke 2 skjermer i spanning. Edit: Dette er kun mine egne erfaringer så det kan godt hende andre ikke har opplevd det samme. Endret 6. september 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Har vært borte noen dager nå så har ikke fått svart før. Fikk aktivert "theater mode" og nå funker alt akkurat som jeg ville. Så takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå