satek777 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 OK. Har hatt trådlåst nettverk et par måneder, som har fungert...stort sett bra. Imidlertid så kan jeg nå ikke surfe på nettet hvis jeg logger meg på DC++ (passive mode), selv om msn funker. Får å komme meg på nett må jeg slå av DC++ og restarte routeren. Hm. Noen forslag? Please!? (eventuelt) nyttig info: Nettverksleverandør: Nextgentel Trådløst: D-Link DI-514 OS: XP (med alle oppdateringer) Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hmm..merkelig problem. Har aldri hørt om noe sånt før. Sikker på at du ikke har brannmur eller proxy eller noe? Lenke til kommentar
pellogplukk Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) har du 2 routere etter hverandre?? har du skrud av natt og dhcp på dlinken?? Endret 6. september 2004 av pellogplukk Lenke til kommentar
satek777 Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Proxy har jeg ikke. Har lest litt på forumer om å skru av brannmuren i netopia routeren, men er usikker på konsekvensene... En annen ting; selv om jeg ikke kan surfe, så opplyser nextgentel (via http://217.13.4.22) at jeg er på nett... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Gjør som følger . 1. Slå av strømmen til både modemet + D-Linken . 2. Slå på strømmen til Netopia routeren . 3. Vent til denne er helt oppe mot nettet . 4. Slå på strømmen til din DI-514 . 5. Vent til denne er fullt opp bootet . Da skal nemlig D-Linken konfigurere seg selv opp mot annen router og man slipper skru av NAT / DHCP på den første routeren . Det vil da være DI-514 som er DHCP server på de lokale maskiner . Lenke til kommentar
satek777 Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Oh Yes! Takk Konge! DC++ er oppe og går, nettet er oppe. Glede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå