The Terminator Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Vil overføre data fra en PC til en annen uten å behøve å brenne x antall cd'er.... Hva kan løsningen være?? Helst uten å trenge å kjøpe div utstyr, for da kjøper jeg heller en DVD brenner.... Endret 6. september 2004 av The Terminator Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 nettværkskort i maskinene og kryssa kabel Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Hva er en krysset kabel?? Lenke til kommentar
tahan Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Her er en link til hvordan du lager krysset kabel: http://www.hjelperdeg.net/hardware/cat5kabel/index.php Hvis du ikke lager selv, kan den kjøpes i de fleste butikker som har datautstyr... Lenke til kommentar
bentose Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 google: "krysset kabel" http://home.monet.no/~almbakk/Nettkabeler.html Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 ikke så lett å forklare en type netkabel som du får i pc buttikker ( betyr at den ikke er likt kablet i endene ---- Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Whata fffff*****. Ikke si at jeg har kjøpt en nettverkskabel på 25 meter helt forgjeves. Skal ha Telenor ADSL og kabelen er ukryssa. Vil den funke. Kan forøvrig si at jeg har et nettverk mellom to maskiner med ukryssa kabel så nettværkskort i maskinene og kryssa kabel hvorfor skulle han da bruke en kryssa????? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) hvis han ikke har hub eller noe så må han ha kryssa mellom 2 maskiner skal han ha adsl så er en vanlig kabel oki. du har vanlig cat 5 kablet ukryssa uten hub ? Endret 6. september 2004 av sniperdybe Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Nå er jeg en smule forvirret..... Jeg kan altså plugge sammen to pc'er med en kabel og overføre uten videre? Og trenger den, eller trenger den ikke å være krysset?? Edit: (Jeg har nettverkskort i begge...) Endret 6. september 2004 av The Terminator Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Så er denne saken ute av verden!! Da har jeg fått feilinformsajon av en uerfaren selger! :!: hvis han ikke har hub eller noe så må han ha kryssa mellom 2 maskiner skal han ha adsl så er en vanlig kabel oki. du har vanlig cat 5 kablet ukryssa uten hub ? Spørr du meg??? Endret 6. september 2004 av Wooho Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hvis du skal overføre masse data evt ikke har nettverkskort i begge pc'ene, åpne begge pc'ene, koble hdd'n til den ene på hk til den andre og kopier. Du trenger ikke kjøpe noen ekstra kabler og du får hastigheter på 10-50mbyte/s Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Spørr du meg??? jepp Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) jepp Ja jeg har e kabel (CAT 5 eller RJ 45 som den også blir kalt) som går fra spilteren til modemet og fra modemet er det en ukryssa kabel (også RJ 45) på 25m som går til en switch i 2 etg som deretter deler linjen mellom disse to maskinene som befinner se i 2 etg. Har spurt alle mulige jeg kjenner om det er en kryssa eller en ukryssa kabel man bruker for ADSL! Jeg har testet kabelen og den funker!! Har fått kontakt mellom maskinene med et delt nettverk, men ADSL oppkoblingen skjer jo som vanlig om noen dager! Men hvis noen her i forumet sier at jeg må bruke en kryssa kabel så blir det litt surt for meg pga at vi måtte borre hul gjennom gulvet og alt det stresset med å feste kabelen. Fatter du tegningen?? Skulle jeg måtte bytet kabelen ville det vært en ren frustrasjon! NB! Alle kablene er jo RJ 45 uansett og er ukryssa! Endret 6. september 2004 av Wooho Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 På noen nettverskort kan man jo bruke begge deler... (DVS enten eller) Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 må bare prøve seg frem da Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Om begge pc'er har firewireport så kan man bruke de og få en overføringshastighet på 400Mbit Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ja jeg har e kabel (CAT 5 eller RJ 45 som den også blir kalt) som går fra spilteren til modemet og fra modemet er det en ukryssa kabel (også RJ 45) på 25m som går til en switch i 2 etg som deretter deler linjen mellom disse to maskinene som befinner se i 2 etg. Har spurt alle mulige jeg kjenner om det er en kryssa eller en ukryssa kabel man bruker for ADSL! Jeg har testet kabelen og den funker!! Har fått kontakt mellom maskinene med et delt nettverk, men ADSL oppkoblingen skjer jo som vanlig om noen dager! Men hvis noen her i forumet sier at jeg må bruke en kryssa kabel så blir det litt surt for meg pga at vi måtte borre hul gjennom gulvet og alt det stresset med å feste kabelen. Fatter du tegningen?? Skulle jeg måtte bytet kabelen ville det vært en ren frustrasjon! NB! Alle kablene er jo RJ 45 uansett og er ukryssa! Ganske vanlig med autosense på switch. Det vil sei at switchen taklar både kryssa og ukryssa kabel (og finn ut av det sjøl). Enkelte switchar har dette på alle portane, men det vanligaste er at det kun er ein port (ofte merka med uplink e.l.) Om switchen din ikkje har dette og du finn ut at du skulle hatt kryssa kabel, treng du ikkje bytta heile kabelen. Enten kjøper du ein kryssa kabel (10 cm er nok) og eit skøyteledd for rj45 (td. Clas Ohlson har dette) eller du kjøper eit skøyteledd som kryssar for deg (Clas Ohlson har dette og) og koblar samen ein rett kabel med den du har. Til trådstartar: Beklagar at eg svarer på dette OT innlegget. Enklaste måte å kobla saman to pc'ar er (som nevnt før i tråden) enten kryssa kabel eller firewire om begge pc'ane har dette. Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Krysset kabel mellom to pcer virker bra, men jeg tror heller jeg går for å flytte harddisken.... at jeg ikke tenkte på det før! Lenke til kommentar
blistex Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Eller, som allerede nevnt, bruke en firewire-kabel Ganske så enkelt, og ganske så genialt! Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Skal til å montere den gamle harddisken i den nye maskinen, men så kom jeg på at den gamle har annet filsystem (FAT32) enn den nye (NTFS)....vel dette by på problemer?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå