Dollarglis Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Noen som vet om Lefdal fortsatt har 150% prisgaranti på mobiltelefoner/produkter selv om de er kjøpt på internett. Skal ha E800, helt rå telefon Takk for svar Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ja, den skal funke selv mot nettbutikker. Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 De hadde det i hvertfall for knappe 2 mnd. siden. Bare husk å ha med utskrift fra websiden. Lenke til kommentar
Dollarglis Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Det er jo genialt. De får den inn neste uke allerede, ringte og sjekket. Takk for svar Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Kan hende butikken sier at produktet må være på lager på nettbutikken. Og husk at 150% prisgaranti får du kun om du viser den nye prisen ETTER du har kjøpt. Hvis ikke, så matcher de bare prisen. Lenke til kommentar
qystein Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Kravet er at du må dokumentere pris, porto, og at de har varen på lager. Lenke til kommentar
Dollarglis Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Kravet er at du må dokumentere pris, porto, og at de har varen på lager. hvordan dokumenteerr jeg porto...? Lenke til kommentar
d0berman1 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det må isåfall være en norsk webshop for at prisgarantien til Lefdal skal fungere. Jeg spurte dem sist jeg var innom hos dem. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Var det ikke noen som for litt siden postet en post her på forumet da hvor de informerte om at Lefdahl akkurat hadde endret prisgarantien sin slik at den ikke lengre gjaldt nettbutikker da? Mener å huske det. Sjekk opp det iallefall før du kjøper telefonen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Var det ikke noen som for litt siden postet en post her på forumet da hvor de informerte om at Lefdahl akkurat hadde endret prisgarantien sin slik at den ikke lengre gjaldt nettbutikker da? Mener å huske det. Sjekk opp det iallefall før du kjøper telefonen Tror det egentlig er litt opptil butikkene selv å velge hva de vil gjøre. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Tror det egentlig er litt opptil butikkene selv å velge hva de vil gjøre. Ja, sånn sett er det egentlig smartest å spørre butikken før man eventuelt "går til aksjon". Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Tror det egentlig er litt opptil butikkene selv å velge hva de vil gjøre. Ja, sånn sett er det egentlig smartest å spørre butikken før man eventuelt "går til aksjon". sånn som dette?: deg: "hei du jeg har tenkt å misbruke den prisgaranti ordningen deres er det greit heller?" selger: "hva mener du med det?" deg: "jo altså jeg ser at dere har en mobil som er billigere i en nettbutikk, så da kjøper jeg mobilen her, og så later jeg som om jeg fant ut etterpå at den var billigere et annet sted, og helt tilfeldigvis så har jeg dokumentasjonen på det i lommen min, er det greit eller?" selger: "ja det hørtes rimelig kult ut, hvorfor ikke" lykke til Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Har brukt prisgarantien dems mot nettet flere ganger jeg.. Nå sist fikk jeg Need for speed underground til 125,- =) Kjøpte to til 500,- stk, fikk igjen 750. Gikk greit det, men det kommer veldig ann på hvem du snakker med... Prøvde i kassa når jeg hadde kjøpt de, han ville ikke, gikk inn igjen og fikk en annen til å godta det, så det gikk greit.. Men de prøvde seg med at det ikke var en .no side =) (Det var myspaceworld.com) hehe.. Tidligere kjøpte jeg et digitalkamera til 5000. Fikk igjen over 3000.. hehe =) De har ingenting de skulle sagt, så lenge butikken holder til i Norge. Endret 6. september 2004 av Excelsion Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Har brukt prisgarantien dems mot nettet flere ganger jeg..Nå sist fikk jeg Need for speed underground til 125,- =) Kjøpte to til 500,- stk, fikk igjen 750. Gikk greit det, men det kommer veldig ann på hvem du snakker med... Prøvde i kassa når jeg hadde kjøpt de, han ville ikke, gikk inn igjen og fikk en annen til å godta det, så det gikk greit.. Men de prøvde seg med at det ikke var en .no side =) (Det var myspaceworld.com) hehe.. Tidligere kjøpte jeg et digitalkamera til 5000. Fikk igjen over 3000.. hehe =) De har ingenting de skulle sagt, så lenge butikken holder til i Norge. Hvem har ingenting de skulle ha sagt? Hvor står vilkår som backer opp det du sier? Ingen "rettighet" forbrukeren har å få 150% prisgaranti, det er butikken lefdal som selv velger hva de vil gjøre. De ansatte følger sine ordrer og retningslinjer fra lefdal sitt styre. Og de aner vi jo ikke hva er...Men å gjøre kunde fornøyd, det er viktigere enn å tape noen kroner på å gi avslag til en kunde.l @Grokster: Ja, det fungerer slik du sier, bare du fjerner ironien. En selger er opptatt av at du skal bli fornøyd. Endret 6. september 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Lol, det står jo rett ut på lefdal.com finner du produktene deres billigere noe annet sted, så FÅR du 150% tilbake. Når de lover det, og sjefen har gått ut i dagbladet og vg flere ganger og fortalt at det faktisk er slik, så har de INGENTING de skal ha sagt.. Gah...skjønner ikke hvorfor folk skal kverulere.. Selvfølgelig prøver de alle knep for at du ikke skal få penger. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Jeg hadde akkurat fått lønn og gikk til lefdal en dag, så at det var en mobil der som var ekstremt overpriset. nokia 7600 solgte de til 5995kr Den kostet jo i overkant av 2800kr på en eller annen nettbutikk jeg hadde sett så jeg spurte om prisgarantien gjaldt for nettbutikker. Han sa at den gjorde det så lenge det var norsk nettbutikk og at det ikke var b-vare. Dette var for en måneds tid tilbake på lefdal alnabru i Oslo. Endte med at jeg fikk igjen 4790kr, så mobilen var kanskje ikke overpriset likevel? Endret 7. september 2004 av nag-sinn Lenke til kommentar
Vietboy Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 jeg ringte og sjekket prisen på e 800 den koster 3754 på lefdal og 3749 på elkjøp elkjøp lørenskog hadde et par inne i går , mens lefdals 1 parti var utsolgt . hvis du har lyst på den , dra til ekjop og kjøp den , koster vel 5 kroner mer Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Og husk at 150% prisgaranti får du kun om du viser den nye prisen ETTER du har kjøpt. Hvis ikke, så matcher de bare prisen. Tull og tøys. Jeg skulle kjøpe en laptop en gang hos lefdal. kostet 9990. Tilfeldigvis hadde jeg med meg dagens aftenposten hvor elkjøp averterte samme maskin til 7990. Dvs. at når jeg skulle kjøpe maskinen betalte jeg bare ca. 7000 i kasse på lefdal. Trengte ikke å kjøpe den og så komme tilbake å kreve igjen penger. Svogeren min kjøpte en TV der en gang som først ble satt ned i pris på elkjøp slik at han kunne få igjen litt penger hos lefdal. Etterpå satte lefdal ned prisen ytterligere slik at han kunne få igjen penger en gang til. Tror han til slutt fikk igjen 2500 kroner på en TV til 5000. Selv var jeg innom lefdal i går og skulle ha en T630. Jeg hadde med en utskrift fra telebutikken om at telefonen kostet der 1884 uten abonnement pluss 95 i porto. prisen på lefal var 2095. Selgeren fortalte meg at det ikke var dokumentasjon nok og at telefonene til telebutikken.no var sperret til netcom sitt nett, noe som selvfølgelig bare er bullshit. De har noen telefonen som er låst til netcom med det er tydelig merket og de har vanligvis to versjoner av disse telefonene, både sperrede og åpne. Jeg fortalte dette til selgeren, men han begynte da å mase på at de måtte sende inn informasjonen o.l. så kan kunne ikke selge meg telefonen og trekke fra prisgarantien. Heldigvis hadde jeg glemt visa-kortet mitt slik at jeg uansett måtte ut av butikken før jeg kunne kjøpe noe. Stakk på elkjøp og kjøpte en T610 til 1749 istedet. Det jeg prøver å si er at selgerene på lefdal alltid prøver seg, men stå på ditt så går det nok igjennnom. Evt. spør om å få snakke med sjefen. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) For noen år sida skulle jeg bruke den prisgarantien til lefdal så jeg kunne få NBA street for 100 kr, men folka i kassa nekta at det gikk an (selv om naboen min hadde gjort det dagen før!) Så jeg gikk å henta faren min (jeg er bare 13 år, og var da 11,12) og da fiksa de det med en gang... Sånt opplever jeg mye, at butikker prøver å "utnytte" at barn er "dumme"...(tror de) Endret 8. september 2004 av ehs5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå