pgdx Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg skal installere Linux på min bærbare PC, men jeg har verken CD-rom eller floppydisk. Derfor må jeg boote fra nettverk. Finnes det noen "Remote installation service" for Linux? Eller er det noen som har noen andre idéer? Ta ut harddisken er ikke et alternativ. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Linux skal støtte booting over nettverk iallefall. Vet at knoppix (live cd) kan brukes til å boote opp over nettverk. Utenom det er det vel bare å google litt rundt, og se hva som er der ute. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Vet at du kan laste ned og innstalere Suse Linux fra ftp-sidene til Suse.... sjekk innom www.suse.com så er det endel info der... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ok. problemet her ser ut til å være å boote den i det hele tatt. Hmm... Støtter den nettverksboot? USB-boot? eller kun harddisk? Har du mulighet til å komme til real-mode DOS? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) http://syslinux.zytor.com/pxe.php Kanskje denne kan gi deg en pekepinn, i det minste bør den gi deg et par ord å google på Hmm, fant denne fine linken og: http://www.kegel.com/linux/pxe.html Endret 6. september 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ok. problemet her ser ut til å være å boote den i det hele tatt. Hmm... Støtter den nettverksboot? USB-boot? eller kun harddisk? Har du mulighet til å komme til real-mode DOS? Den støtter nettverksboot, men ikke USB, og nå heller ikke CD/DVD eller floppy. Så jeg må bruke nettverket. Har sett litt på PXE, men har ikke fått meg til å installere det skikkelig ennå. Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 en annen måte å gjøre det på er ganske enkelt å pelle ut harddisken og kople den til en stasjonær pc med et 2,5" til 3,5" IDE-adapter (koster ca 100 spenn) .boot opp fritt valgt linux distro, og installer på laptop harddisken... Dette gjorde jeg, da jeg ikke heller hadde nettverkskort i laptopen... Fungerer brillefint (men er ikke en spesiell fix måte å gjøre det på) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Problemet er at jeg ikke eier en eneste krone. Det kan bli et problem. Studenttilværelsen er ikke akkurat noe å bli rik av. Så jeg tror jeg heller mot PXE... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå