aklla Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 jeg tenkte jeg skulle stoppe net send i logonscriptet, men får bare ingen tilgang når jeg er logget på som en vanelig bruker, jeg får sendt, men ikke stoppet, hvordan kan jeg gi brukerene lov til å stoppe net send (net stop messenger) kjører w2k server med AD Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Etter som jeg vet, er det ikke så lett å stoppe/starte tjenester hvis man ikke er administrator på den aktuelle maskinen. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Om du virkelig vil stoppe tjenesten er det vel bare å ta en tur innom alle PCene og disable tjenesten. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 du kan vel bare disable denne i group policy'en Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 legg til i scriptet ______________________________ net stop messenger Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 en bat fil med "net stop messenger" som legges i oppstart Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 en bat fil med "net stop messenger" som legges i oppstart les den første posten, der står det at jeg LA DET INN I LOGON-SCRIPTET men at brukerene ikke hadde tilgang til å stoppe det... logon-script=den .bat fila som kjøres i oppstarten... hvor disabler jeg den i group policy?? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Du går inn i group policy. -windows settings -system services - messanger ^^sett denne på disabled Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Du går inn i group policy.-windows settings -system services - messanger ^^sett denne på disabled funker ikke Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Prøv og skru av computer browsing og server å. Nå skal det funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå