wunderbaum Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Tenkte jeg skulle ha et par prosjekter gående når jeg fikk lønning i slutten av denne mnd. Men det jeg lurer på er hvor mye det koster sånn ca for alu plater og stenger? Og hva annet trenger jeg? Tar bare HK plata fra et annet Socket A kabinett, det samme med drev og sånn. Skal bare lage selve kabinettet selv. Håper noen kan svare på dette. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 prisene varierer så mye fra sted til sted at dette er umulig å svare på Men bare ta en telefon til (evt. stikk innom) nærmeste blikkenslager, så får du vel raskt en pekepinn på hvor dyrt det blir. Høres ut som et artig prosjekt å se litt fra hvis du gjennomfører det bra, kjør på Lenke til kommentar
karamba Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hva du trenger avhenger jo av hva du skal lage. Siden du skal bygge det selv fra bunnen av, er det jo du som bestemmer hva du skal få til slutt. Når det gjelder materialer, så lønner det seg å sjekker litt rundt omkring. Jeg fikk masse gratis. Hør på butikker i nærheten om de har noe gammelt reklamemateriale eller gamle skilt liggende. Det er en god kilde til plexi. Kanskje du klarer å lage et kabinett av et reklameskilt og restene av det gamle kabinettet? Lykke til! Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Takker Vet ikke hvor nærmeste blikkenslager holder til Så noen alu. plater på Elfa en gang. Finner de ikke igjen nå, men de er ganske små Hvis noen vet hvor jeg kan finne de på Elfa, hadde det vært genialt. Har lyst til å gjennomføre det her, så jeg må nok begynne planlegginga Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Hva du trenger avhenger jo av hva du skal lage. Siden du skal bygge det selv fra bunnen av, er det jo du som bestemmer hva du skal få til slutt. Når det gjelder materialer, så lønner det seg å sjekker litt rundt omkring. Jeg fikk masse gratis. Hør på butikker i nærheten om de har noe gammelt reklamemateriale eller gamle skilt liggende. Det er en god kilde til plexi. Kanskje du klarer å lage et kabinett av et reklameskilt og restene av det gamle kabinettet? Lykke til! Må fjerne alt av trykk o.l fra skiltene da eller? Tar seg ikke ut med f.eks et kabinett av elgskilter Skal stikke ned på den lokale Maxbo butikken når jeg blir frisk igjen (er syk ) og kjøpe litt lakk osv. Spørre om de har noen gamle alu. plater som kanskje er litt bøyd eller noe sånt, bare å rette opp igjen på skolen Takk for tipset BTW, hadde ikke tenkt på det engang. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Reklameskilt er som regel plexiplater med en folie klistret på. Derfor er det jo bare å fjerne folien. Da sitter du igjen med plexi. Det lønner seg å planlegge mest mulig på forhånd. Hvis du vurderer å finne opp hjulet på nytt må du belage deg på å bruke endel tid og krefter (snakker av erfaring...). Jeg vil vel egentlig anbefale å strippe ned et gammelt kabinett og lage et nytt skall til det. Du kan sikkert få en kassert pc på skolen/jobben din, eller på en bedrift i nærheten. Det er ikke nødvendig å kjøpe slikt nytt hvis målet er å modde det. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Har endel kabinetter på skolen som skal kastes, men det er gamle REC kabinetter som er en lillefinger høy (for å overdrive litt). Har et par planlagte og skisserte prosjekter på skolen som skal gjennomføres og settes inn i det kabinettet jeg skal lage. Må bare få tak i det jeg trenger først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå