apeks Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Har kjøpt en Maxtor 40 giga disk, som jeg skal montere i en Pentium2, 400 Mhz. Problemet er at den ikke finner disken som master, bare som Cable select. Skjermen bare "fryser" etter opptelling av RAM, dersom jeg setter den opp som master. Forslag ? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Sjekke om det er nyere BIOS til hovedkortet kanskje? Hvis du skal ha den på samme kabel som en annen harddisk, prøv å sette den som single og koble fra den andre disken. Du har husket å sette disken som Auto? Lenke til kommentar
apeks Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg skal kun ha en disk, og jeg er sikker på at jumperne står i rett posisjon. Ja, jeg har satt "Auto" i bios, og har ikke oppdatert nyeste versjon. Dersom BIOS-versjon er problemet, hvorfor finner den da disken med "Cable Select", og ikke "Master" ? Er dette normalt ? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Dersom den finner disken når den står på "cable select", hva er da problemet? La den stå slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå