vincent_vega Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei, jeg lurer bare på for "nysgjerrighets skyld" på hvordan man tyvkobler en bil... Går på Vk1 kjøretøy å vi har en diskusjon angående emnet, og jeg lurer på om det er så lett som i amerikanske filmer.... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 http://www.answerbag.com/q_view.php/6241 Her påstås det at man kan gjøre følgende: Simply pull off the plastic cover under the steering wheel, exposing several wires. 'You need to use all these wires to get the car going,' says Tim Ross, an undercover New Jersey Police officer specialising in car theft. Don't rush, you could still be gone in 60 seconds. 'Firstly, you need to get the ignition on. Touch the two matching red wires together,' explains Tim. 'If you're successful the dash will light up.' Now the ignition's on, you can power up the starter motor. Crossing the brown lead with the reds should crank over and kick off the engine. You're in business. Om det virker? Aner ikke og kommer heller aldri til å finne det ut. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Tøft, takk for kjapt svar! Vi har en Bmw 320i 1985 mod. på skolens kjøretøy verksted som vi skal prøve dette på for å finne ut.... Men hvor fant du svarene på dette? Legg gjerne ved en link.... Endret 6. september 2004 av vincent_vega Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hvis det er nye biler så kan man bruke en kraftig avdrager å rive ut hele låsesylinderen i tenningslåsen, da kan man bruke flatskrujern til nøkkel. Å koble ledningene kan kræsje styresentralen. Eldre biler er enkle, det er ledningtrikset som hovedsaklig gjelder der, men så har du rattlåsen og den kan være en pest og en plage for de tåler veldig mye. Du kommer ikke så langt i Norge uten svingemuligheter Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Må man sage eller klippe av rattlåsen med en større avbitertang da? Går det? Jeg leste i dagbladet at en i tveitagjengen knakk rattlåsen med en 32mm jernstang!? Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Hvis det er nye biler så kan man bruke en kraftig avdrager å rive ut hele låsesylinderen i tenningslåsen, da kan man bruke flatskrujern til nøkkel. Å koble ledningene kan kræsje styresentralen. Er ikke de nye tenningslåsene så sikre at det er umulig uten nøkkel? Bare lurer.... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 onkelen min starter bilen med skrutrekker til vanlig, fordi han mista nøklene Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Det er et spor bak tenningslåsen som låsesylinderen er satt inn i, det kommer til syne når låsen er nappet ut. Rattlåsen brekkes lett med jernstang, men rattet blir ofte vridd, husk at rattstammen er kolaps bar pga at den ikke skal spidde deg ved kolisjon, den ryker ofte og da er det ikke særlig mye å gjøre annet enn å kjøpe ny stamme. Endret 6. september 2004 av Hoax Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Det er et spor bak tenningslåsen som låsesylinderen er satt inn i, det kommer til syne når låsen er nappet ut. Hvis man først har fått løs tenningslåsen, går det da ikke an å f.eks vri låsesylinderen slik at rattlåsen ikke låser rattet? Eneste forskjellen er jo at når tenningslåsen står fast så vrir man låsesylideren når man vrir om nøkkelen... Jeg mener da om det går an å vri hele tenninglåsen slik at man låser opp rattlåsen? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Snakket om to forskjellige ting, litt dårlig oppdelt hehe, hvis du bruker gammelmåten med ledninger sliter du med rattlås, men hvis du røsker ut låsen og bruker skrujern tenningen går rattlåsen av. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Snakket om to forskjellige ting, litt dårlig oppdelt hehe, hvis du bruker gammelmåten med ledninger sliter du med rattlås, men hvis du røsker ut låsen og bruker skrujern tenningen går rattlåsen av. Jeg er ihvertfall helt grønn på dette området... mener du at jeg må stikke et skrujern i tenningslåsen? Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Oppsummering: metode 1: Koble sammen ledninger man finner under dashen/rattet. Resultat: bilen starter, OM du finner riktige ledninger. Rattlåsen vil fortsatt være på (rattet sitter fast). Metode 2: Rive ut tenningslåsen fra rattstammen og kjøre et skruhjern nedi for å vri rundt med makt. Resultat: Rattlåsen går av da det er tenningslåsen som låser rattet. får man kjørt skruhjernet nedi og klarer å vri om vil bilen starte og rattet er dreibart. En dag jeg føler for det skal jeg tjuvkoble min egen bil Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Kan jo bestille "Master key" sett fra bilprodusenten, Universal nøkler som passer alt. Koster ufattelig mye og må ha tillatelse for å kjøpe og ha det. Inkassobyrå har av og til sånne sett. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Kan jo bestille "Master key" sett fra bilprodusenten, Universal nøkler som passer alt. Koster ufattelig mye og må ha tillatelse for å kjøpe og ha det. Inkassobyrå har av og til sånne sett. Jeg leste på internett en plass at ungdommer brukte bare å skrive ned serienummeret til bilen som står på en svart og hvit skive på dashbodet på nyere biler, så gikk de til nærmeste bilforhandler av det aktuelle merket og bestilte reservenøkler... Vet ikke om det vil funke da men noen har fått det til ser det ut som! Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Metode 2: Rive ut tenningslåsen fra rattstammen og kjøre et skruhjern nedi for å vri rundt med makt. Resultat: Rattlåsen går av da det er tenningslåsen som låser rattet. får man kjørt skruhjernet nedi og klarer å vri om vil bilen starte og rattet er dreibart. En dag jeg føler for det skal jeg tjuvkoble min egen bil Ja det vil nok funke, men da ødelegger man jo tenningslåsen helt! tror ikke det vil funke på nyere biler... Jeg blir nok garantert å måtte gjøre det på min bil en dag da jeg ikke har reservenøkkel til den! Hehe.... :!: Endret 8. september 2004 av vincent_vega Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå