Hedda Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Har koblet XBOX med optisk kabel til surroundforsterkeren, men lyden kommer kun som PCM. Har ingen spill med DD 5.1 støtte, men DVD-filmer skal vel kunne avspilles med det fra XBOX? Har satt lyd til Dolby@Surround i settings(XBOX). Forsterkeren takler både DD og DTS, og indikerer at optisk inngang blir brukt. Noe jeg har glemt? Forslag? Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Kast driten(Forsterkeren) ut vinduet.. da vil det bli fikset... Lenke til kommentar
bomelby Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 nå er jeg ikke ekspert på xbox, men surround og stereo kan jeg litt om. Hvis du har satt lyden til Dolby Surround, så kan det hende at lyden mikses ned til analog surround. Er alternativet i Xboxen stereo da vet ikke jeg..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Du må aktivere dolby digital og dts i xboxens oppsett... edit: Det hadde du gjort alt; klarer ikke å lese skikkelig, sorry! Endret 6. september 2004 av Slettet+98123897187934 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Du må aktivere dolby digital og dts i xboxens oppsett... edit: Det hadde du gjort alt; klarer ikke å lese skikkelig, sorry! Mnei, du er inne på det rette der tror jeg, du og bomelby. Skru på DD/DTS rett under valget for Mono/Stereo/Dolby Surround. Og sjekk at du bruker DD-sporet på dvden. Jeg tror ikke det har noe å si for DD/DTS-passthrough om du setter analog lyd til Stereo eller Dolby Surround (2-kanals vanlig stereo med matriseenkodet surround). Hvilken avspiller bruker du til dvd forresten? Lenke til kommentar
Hedda Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 jeg bruker standard XBOX- ikke moddet. med DVD-kit og s-video+optisk Null problem med lyd fra vanlige DVD-spillere/opptakere Jeg så ikke at det var noe valg utenom mono,stereo og DolbySurround i settings, men skal se nærmere på det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Hedda Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Nei. sjekka i går. Kun mono,stereo og DolbySurround som valg i settings. Kan noen bekrefte at det skal funke med Dolby 5.1 fra DVD på XBOX? Endret 7. september 2004 av Hedda Lenke til kommentar
redflame Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Nei. sjekka i går. Kun mono,stereo og DolbySurround som valg i settings. Kan noen bekrefte at det skal funke med Dolby 5.1 fra DVD på XBOX? jeg kan bekrefte et man får DD 5.1 fra xbox både på film og de fleste spill, men som er sagt tidligere her du er nødt til å gå inn på innstillinger og bytte fra stereo til DD/Dts , grunnen til at det ikke kommer opp hos deg kan være at den optiske kablen som går ut fra xboxen er defekt, har nemlig vært borti det før , spesielt di fra joytec. Endret 7. september 2004 av redflame Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ja, det funker fint. Jeg har ikke DVD-kit, dog. Bruker RGB over SCART og optisk ut via Adv. A/V-pack. Rart at du ikke har de valgene under Settings/Audio. Her står det samme som jeg skrev tidligere. http://www.xbox.com/assets/en-us/HardwareM...ced_AV_Pack.pdf Samme sak her: http://www.dolby.com/games/ms.xbox.faq.html#q6 # How do I get my Xbox to output Dolby Digital? You must change your Xbox setting to enable Dolby Digital audio. Connect a Microsoft Advanced AV Pack or Microsoft High Definition AV Pack to your console and turn the Xbox on with no disc in the drive. In the Xbox Dashboard, select Settings. Next, select Audio. You will see an Audio mode screen that shows Dolby Digital and DTS status. Select Dolby Digital. You will be prompted with the question, "Does your stereo system support Dolby Digital audio?" Select Yes. "Dolby Digital enabled" will appear in the audio screen. Your Xbox is now ready for Dolby Digital game play. Insert a game disc and play! Hadde jeg hatt et kamera, skulle jeg tatt et bilde av menyen. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Er ikke alle filmer som har Dolby Digital 5.1 - og da kan du risikere at det står PCM på forsterkeren (det gjør det på min). En annen felle er at menyen på dvden ofte ikke har Dolby Digital, mens selve filmen har det. Hovedpoenget mitt er at det skal gå rimelig automatisk og smertefritt. ( På min xbox kan jeg til og med slå på DTS. ) Lenke til kommentar
Hedda Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Takk for svar! Har testet den optiske kabelen direkte fra DVD-spilleren og DD 5.1 funker med en gang. Så det betyr vel da at feilen ligger i min "XBOX Advanced Scart cable" med optisk utgang. Får nok prøve å bytte denne. Kjøpte denne på SIBA for noen uker siden, så embalasje og kvittering blir det nok ikke lett å finne igjen..... Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 En optisk kabel virker som oftest - eller så virker den ikke i det hele tatt. Hvis den overfører pcm helt fint, så burde den overføre dd5.1. Er ikke så stor forskjell mellom de to overføringene. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Men Hedda tror det er noe feil med selve koblingsboksen, ikke kabelen. Noe som godt kan være tilfellet, men valgene i menyen skal da komme opp uansett hvilken kabel man har tilkoblet Xboxen? Jeg vet ikke hvorfor menyene er forskjellige hvis man har dvd i spilleren eller ikke, det virker som en utrolig dårlig designløsning. Tror nesten jeg må teste det. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 På min xbox fikk jeg opp alternativene langt før jeg hadde optisk kabel. Fremgangsmåten min var: (1) Slå på xbox uten dvd i (2) Velg meny Settings (3) Velg meny Audio Får opp tre verdier å stille på - de skal være slik: audio mode: Dobly Surround Dolby digital: enabled Dts: enabled Lenke til kommentar
Hedda Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Når jeg gjør som du beskriver kalkulatoren, skjer følgende: Velger DolbySurround i audio-meny, da hopper menyen tilbake til settings og det valgte lydoppsettet står på siden (to høytalere og med DolbySurround under....) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Ok, prøv å koble fra dvdkittet før du gjør dette. Start opp boksen, husk å fjerne evt. dvd i spilleren og se om valgene ikke dukker opp da (ja, dette er et halmstrå, men prøv allikevel). Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Det du mangler er altså mulighet for å slå på Dolby Digital (sette til enabled) - to høytalere er det alltid bilde av, uansett om det er DD5.1 eller ikke. Dette er helt annerledes enn det som skjer på min xbox - så kanskje du har en eldre versjon enn alle andre? Kanskje noen med lignende versjon her som kan forklare innstillingene? Rare er at microsoft sine sider ikke nevner at det finnes andre måter å gjøre det på: http://www.xbox.com/en-US/support/hardware/Dolby.htm Går ut i fra at vi snakker om en xbox med orginal programvare - hvis du bruker noe annet enn det så må du nesten si ifra hvilken. Enkleste er vel kanskje å ringe support nummeret - tror det står et slikt på kabel settet. Lenke til kommentar
Hedda Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Var og bytta Advanced kabelpakken hos SIBA idag. De hadde ikke mulighet for å teste kabelen i butikken, og da jeg kom hjem og prøvde den var den helt lik... Den skulle levere Dolby Digital ifølge ekspeditøren, og ifølge det som står på pakken. Kommer til å levere den tilbake og prøve ett annet merke. Det merket de selger der er "Typoon" Lenke til kommentar
redflame Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Var og bytta Advanced kabelpakken hos SIBA idag. De hadde ikke mulighet for å teste kabelen i butikken, og da jeg kom hjem og prøvde den var den helt lik... Den skulle levere Dolby Digital ifølge ekspeditøren, og ifølge det som står på pakken. Kommer til å levere den tilbake og prøve ett annet merke. Det merket de selger der er "Typoon" ja det var som jeg "posta" for en stund siden , det er mange av de forskjellige merkene det har vært mye feil på jeg sleit veldig med joytec sine kabler før jeg fikk tak i en som det ikke var feil på , rart det der Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 har du modda din xbox?Kamerat fikk modda sin xbox og den mangla noen options i settings etterpå.......han får bla ikke sletta gamle save games Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå