Gå til innhold

Kjempeproblemer med driver-installering

aMo

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet i 19 timer å prøvd å få til dette nå, inklusivt re-install av WinXP..

Men skjermkort-driverne mine NEKTER å installere seg riktig etter at jeg bytta HK/CPU..

Har fått all slags feilmeldinger som "Cannot install hardware, parameter is incorrect" og "Cannot install hardware, access denied"..

Men denne siste tar kaka, da jeg endelig klarte å få installert en driver lixom (omega cat 4.8):

wtf.JPG

HÆ?! lixom..

Jeg har skrudd av Fastwrite i bios, samt AGP Sideband Adress (til tross for tilstanden ting er i nå, så funker Aquamark, og jeg fikk 100% bedre ytelse da)..

Noen som vet hva som skjer?

stats:

Asus K8N-E Deluxe

A64 3000+

Sapphire Rx800 pro vivo @ XT PE (prøvd å flashe til alle mulig slags bioser, hjelper lite)

1,5Gb RAM (prøvd å pelle ut denne også..)

Hvis ingen har noen bra tips, så blir det formatering imorra... håpe det hjelper..

Men jeg vil helst ha gode tips.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget interresant tråd, og jeg mistenker at det er det som er problemet her og..

Jeg har jo da et Chieftech 360W psu, og på det kjører jeg 2xHD, cd-rw, dvd-rom, x800, 3x-vifter, Asus K8N-E Deluxe, A64 3000+/kjøler..

Pelte ut DVD-rom'en nå, og gjorde så skjermkortet kun deler strøm med floppy..

Ble litt bedre, da Windows hvertfall installerer Standard VGA-drivere, men fortsatt så klager installasjonen til ATI om at noe gikk feil og at jeg burde prøve å installere Standard VGA-drivere først.. Hvilket jeg har gjort..

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket alt ovenfor, tatt ut den 3. rambrikka mi, skrudd av flere vifter (spare strøm) koblet fra dvd-rom og kjørt Driver Cleaner 3.2 så får jeg opp denne beskjeden når jeg skal installere Catalyst drivere:

wtf2.JPG

Det som enda værre er, er at nå kjører S-ata harddisken min med PIO-mode, som vil si at hver gang jeg bruker den så stopper det nesten opp..

Nuh er det re-format og re-install..

Og funker ikke det så går jeg ut på gata og banker noen unger.. :nei:

Lenke til kommentar

Ok detti er et skudd i mørket, men har du prøvd Memtest. Hvis du lager en boot disk eller CD, for så å la progget surre å gå noen ganger for å se om du får noe feil fra minnet ditt. Kan hende at det er det som skjer, altså driverene lastes opp i minnet (klarer å holde på all informasjonen lest fra HD) men installeringen feiler fordi systemet ikke klarer å få all driverinfo fra minnet.

Lerun

Endret av lerun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...