SnowDOG_ Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Hallais. Vet dere om det er stålvaiere/tråder inne i sykkeldekk gummien slik som det er i bildekk? Dere som kjenner meg vet at eg har hund og greier. Anyways en ting han elsker å leke med er å henge fra fra tau som er bind opp på et tre eller noe men nå er gutten blitt 10mnd og kjevemusklene er blitt meget sterke og han ødlegger ting fortere en fan f.eks idag så fant eg en gammel ball som eg hadde og han punkterte den med ett tygg. Eg bindte ballen til ett tau og hengte den opp så han kan hoppe opp og bite seg fast men ha rev ballen i stykker på bare minutter. Eg ser at noen binder opp bildekk men så har eg lest at enkelte hunder har knekt/ødlagt tennene sine siden det er stålvaiere inni selve gummien så derfor vil eg ikke bruke bildekk. Endret 6. september 2004 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 De sykkeldekke jeg har vært borti har jeg ikke sett noen "stålvaiere" i Men hva med å rett og slett bøpye en del på det og se om det blir slakkere eller no slik. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 De sykkeldekka jeg har "erfaring" med har hatt en ståltråd der hvor det sitter mot felgen. Ellers i dekka har jeg bare sett hyssing, men ikke noe metall. Bør være en smal sak å fjerne ståltråden. Mulig det er samme sak med mopeddekk? Så dyret får litt mer å bite i mener jeg. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Disse ståltrådene dere nevner her, kalles "kord". Noen kaller det strie, men det var bare i gamledager at det faktisk var strie, på bildekkene. Sykkeldekkene, derimot, har fortsatt denne strien. Sykkeldekk og mopeddekk, har normalt ikke kord av ståltråd, men, som sagt, av strie. (Ble litt rotete forklart, men du/dere skjønner sikkert hva jeg mener) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Du har vel vanligvis en streng der felgen og dekket "henger sammen". i midten, der det er streng på bildekk, er det vel som regel kevelar på sykkeldekk. Btw. Hunder tar som regel kenkken på baller ganske fort om de ikke er helt full av luft. Skaffer du en ball og pumper den masse opp kan du risikere at den varer i mer enn 5 minutter. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Det er noe ståltrådgreier i sykkeldekkene ja. Kamerat av meg brant i stykker en sykkel her om dagen ( Klyve folk ), da så vi at det var noen "tråder" som holdt sammen hele dekket, så det er stål rundt dekket. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Du får kutte opp et sykkeldekk og kikke inni da.. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Enig med loffelur.. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Kan du ikke bare ta en kniv og skjære ut "ståltråden" da? Burde vell funke det... Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Problemet med å kutte opp dekket vil jo bli at det blir såpass svekket at bikkja river det i stykker på 0,0. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Han har vel 2 dekk... Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Hva med å skjære ut stålkanten på et bildekk? Greier hunden å spise opp den? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Takk for svar folkens. Vel eg har ikke dekk her men skal få noen gamle av en kompis og skjekke ut om det er noe ståltråd inni. Ja det er helt utrolig ka han klarer å ødlegge nå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 De billige dekkene som selges på biltama (og de som stod på min Everest Bison) har flere tynne metall vaiere inni gummien der dekket møter felgen, og er der for å holde det hele stramt. Ved å ta en avbiter og en del makt greier du nok å klippe over og dra ut vaieren (i flere biter). Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 ingen vits å prøve og fjerne korder i et bildekk, er helt umulig. hva med f.eks et gammelt trillebårdekk? tviler på at det inneholder corder. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 hva med f.eks et gammelt trillebårdekk? tviler på at det inneholder corder. Der sa du noe!! Takk for tipset. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Et trillebårdekk har akkurat samme greia. En fin test er og brenne dekket, så ser du hva som er inni Ta heller en tur til noen som driver salg og eller regummiering av dekk. Få tak i en gammel slange til en traktor evt noe annet ren gummi. Legg den i noen dobblinger. Da kan jeg love at han får noe å bite i! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Finn noen fleksible tykke plastrør som e-verket legger i bakken =) De bør vel holde enstund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå