Prometheus Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Er drit lei av høy cpu temp nå, og skal bytte ut min barton 2500 snart.. Jeg er på utkikk etter en skikkelig værsting av en kjøleribbe med vifte, uansett hvor mye den vil støye, støy er uviktig. Kan ikke være så svær så den må festes med flere skruer i hk, det funker dårlig med mitt hk. Er også heller dårlig med plass for en 80-120mm løsning. Det jeg ser for meg er noe allà denne: COOLERMASTER HYPER 6 http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet886.htm Følger med en 80mm vifte.. Vet ikke hvor mye denne skal støtte opp mot (3800+?), men jeg vil ha en løsning som varer... Prisen er heller ikke viktig, så sant vi snakker innen rimelighetens grenser. Noen som har noen tips? Eventuellt noen som har prøvd denne kjøleren? Setter stor pris på alle tilbakemeldinger. Hva slags goop burde jeg gå for? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Eller noe som ser ut til å være storebroren som passer til socket A. Ser ut som en som kan flytte en del luft. eller denne om du har plass. eller denne om du gir faan i alt som heter støy. eller, eller, eller *trøtt nå* Endret 6. september 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Gå for en Thermaltake SP97 og en Vantec 80mm vifte. Legg til en Sunbeam 4x20watt viftekontroll så kan du senke farten på den vantec`en. Da har du et bra oppsett, selv det kanskje vil bråke noe ( en del ) på maks guff. Hvis du heller vil ha litt mindre støy , for en billigere penge, så kan du bytte ut vantec vifta med en Papst 92mm. Endret 6. september 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 eller så hiver du bare på en Delta, hvis du driter i alt som heter støy, og ditt største ønske er å bli døv... Tha Delta! Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 eller så hiver du bare på en Delta, hvis du driter i alt som heter støy, og ditt største ønske er å bli døv... Tha Delta! Ehh, den Vantec 80 x 80mm som Ozelot foreslår, flytter mer luft og bråker mer en Delta'n... Mitt forslag er Swiftech MCX462-V med f.eks Papst 92 x 92mm(39dB) og en eller annen viftekontroller... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ta en titt på denne: Thermaltake Big Water Cooler Komplett vannkjølingskit til tusenlappen, kjøler garantert bedre enn hvilken som helst luftkjøler. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ta en titt på denne: Thermaltake Big Water Cooler Komplett vannkjølingskit til tusenlappen, kjøler garantert bedre enn hvilken som helst luftkjøler. Vannkjøling er for pyser! Det er ekte luft som gjelder!! Lenke til kommentar
Prometheus Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Gå for en Thermaltake SP97 og en Vantec 80mm vifte.Legg til en Sunbeam 4x20watt viftekontroll så kan du senke farten på den vantec`en. Da har du et bra oppsett, selv det kanskje vil bråke noe ( en del ) på maks guff. Hvis du heller vil ha litt mindre støy , for en billigere penge, så kan du bytte ut vantec vifta med en Papst 92mm. Ser ut som den TT SP97 må skrus fast med 4 skruer i HK, right? Da blir det et problem.. Vannkjøling utgår med høye kneløft, for mye som kan gå galt, for mye fintuning og for lite ømtålelig for frakt. Den Cooler Master CPU-kjøler, "Jet 7" saken så jo veldig ut som bare noe plastikkjuggel, og prisen støtter den påstanden.. Noen som faktisk har prøvd denne? So far står det da mellom: Cooler Master Jet 7 ThermalTake SP97 (hvis den ikke trengs å skrus ekstra fast) Cooler Master Hyper 6 Andre som har flere forslag? Hva med g00p? Takk for gode råd så langt! Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Thermalright SP 97 MÅ festes med fire skruer gjennom HK... Cooler Master Hyper 6 passer ikke til socket A Cooler Master Jet 7 vet jeg ikke så mye om, men tror ikke den regnes blant de aller beste socket A-kjølerene... Mitt forslag er Thermaltake Extreme Volcano 12 eller den jeg nevnte lenger oppe, Mitt forslag er Swiftech MCX462-V med f.eks Papst 92 x 92mm(39dB) og en eller annen viftekontroller... holder en knapp på den siste! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 jet 7 er bare en "pynta" AERO 7. Aero 7 er ikke av de beste kan man si Lenke til kommentar
Prometheus Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Da ser det ut til at det blir dette da: Swiftech MCX462V - http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462V Vantec TD8038H - http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TD8038H Men hva slags kjølepasta er best? Og er det noen gode 80mm vifter med "innebygd" viftekontroll? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Kan jo ta en slik og f.eks 120mm Colink vifte m/pot.meter eller Delta 120mm, hvis du virkelig skal flytte luft! (ser nå at den ikke ventes inn før i november...) AS 5 er vel fremdeles blant de aller beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå