X-Shock Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 jeg har gått til innkjøp av følgene Intel Pentium 4 - 3.0Ghz Socket PGA478 PC800, 1MB cache, Vifte, "Prescott,90nm" ASUS P4P800-VM/LAN, I865G/mATX/PC800 SATA, Dual DDR TwinMOS 512MB DDR PC3200 Dual 256MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2.5 Antec ARIA MicroATX Cube Case 300W mATX Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB 8X AGP, DDR, DVI, TV har en 80bg seagate barracuda & cd brenner fra før av. Bygger pc'n selv.. første gang jeg gjør sånt så jeg lurer på om det er ting jeg må være forsiktig med/passe på og overklokkingspotensialet, innstillinger å sånt... minnetiming har jeg hørt har mye å si ytelsen.. noen med peiling hjelpe meg å si hva jeg kan gjøre for å få mest mulig ytelse av pcn. kan gå til innkjøp av skjermkortkjøler og lignende småting. takk til alle som gidder er denne i rett kategori ? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 For det første: Kjøp deg et skikkelig kabinett med skikkelig kjøling. Så kjøper du en noe kraftigere PSU på ~400W med stabile spenninger på alle railene. Til slutt kjøper du deg et hovedkort som det faktisk er mulig å overklokke _litt_ på. Da kan du begynne med å øke vdimm (spenning på RAM) til 2,8-2,9v. Så setter du minnetimings til 2-3-2-5. Fungerer det fint kan du prøve med 2-2-2-5. Går ikke det reset'er du CMOS og stiller dem til 2-3-3-6. Hvis det ikke går lar du være å tulle mer med dem. Så stiller du opp FSB til CPU 3 og 3MHz helt til pc'en blir ustabil, det kan du sjekke i feks. Prime95. Når du er ferdig med det kan du overklokke skjermkortet, da laste du ned feks. Atitool og overklokker kjernen og minnet helt til du ser artifacts i feks. 3dMark03. Når du ser det stiller du ned frekvensen på minnet og kjernen med 5MHz. Det er vel stort sett alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå