Gå til innhold

Forslag: Avskaff stickies - høres dette OK ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (Waldmeister @ 07/09/2004 : 18:56)
Tviler på at du får så veldig mye støtte for det der.
Du kan jo bare se hva som skjedde når webkafeen ble avannonsert for noen dager siden.
http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2735845

Leste gjennom den, men jeg ser ikke helt hva som gjør den tråden så superspesiell at den må være sticky. De som er interessert i den og bruker den flittig, har den vel bookmarket eller i 'mine innlegg'. De som ikke er interessert i den, og bare lurer på én enkelt ting, vil ikke ha særlig mye nytte av den.

Ville du ha giddet å lese gjennom 500 sider med assortert pjatt for å finne ut av en ting du lurer på? Neppe. Da er det like greit å starte en ny tråd, få svar på den, og la den være tilgjengelig for fremtidige søk.

Det var også bare de vante webdesign-forum-folkene som argumenterte for at tråden skulle være sticky. Ikke det at det var så mange gode argumenter for, egentlig..

Lenke til kommentar

Enig med psilocybe. Snakketråder og tråder av typen "sosiale sammenkomster" bør ikke være sticky selv om de har en høy faktor av faglig innhold.

En sticky skal oppfattes av forumbrukerne som et sted der en kan finne nyttig informasjon. Tråder der slik informasjon ligger spredd over ørten sider kvalifiserer ikke til noe sticky.

En sticky er en tråd der man i første innlegg finner nyttig informasjon relatert til det fagområdet tråden befinner seg i.

Se det, der lagde jeg jaggu en definisjon på hva en sticky bør være. :p

Edit: Den vanlige leifen

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

QUOTE (endrebjorsvik89 @ 11/09/2004 : 00:38)
Samler man alle sticky trådene i én tråd (kun link til en non-sticky-tråd) kan man lett miste oversikten over hvilke tråder det er svart i eller om du har svart i tråden (du må kanskje leite side opp og side ned om du har vært vekke en stund).

Hva med å bare sjekke "Mine meldinger" eller den stickien som ligger i kategorien hvor den gode guiden skal ligge da?

Lenke til kommentar

Hvis man legger alt i en "supersticky" tråd så vil tilslutt ingen lese noe av den (hvorfor skulle de liksom gidde.)

Men når man har mange små sticky tråder så holder det nesten bare med at folk leser trådnavnet for at de skjønner pointet og fornuften setter inn. Derfor mener jeg at mini-stickiene bør få bestå, da de er mere prevantive enn en mega sticky.

Det at man må scrolle litt er da en bagatell som man må leve med.

Altså mener jeg noe av det som psilocybe henviser til ovenfor.

Unnskyld meg, men de som klager på det faktum at man må scrolle litt synes jeg er latterlig, for liksom; hvor late er dere..?

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og fortsatt har ingen bestemt noenting ang. dette internt?

Jeg lagde nettopp en klagepost i Tilbakemeldinger (fant ikke denne tråden) og ble henvist hit.

Det ligger fortsatt en haug med uinteressante stickies over hele første skjermbildet når jeg bruker "Vis nye innlegg", som jeg gjør ganske ofte iløpet av en dag. :no:

Edit: ved en kjapp telling så jeg 17 sticky-tråder, og 8 (!) vanlige tråder på førstesida..dette er alt for mye. Dere burde heller fjerne annonsering-statusen på topics som bare har 1 eller 2 sider som aldri blir lest eller brukt. Ingen vits å lure seg selv til å tro at det er et viktig topic liksom..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...