Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor sitt sprang til graven

Anbefalte innlegg

telenor vil ha det slik at man betaler for hvor mye man laster ned, dette siden de ikke regnet med at en så liten del av kundene skulle bruke så mye båndbredde.

det de sier er at kundene ikke kan bruke det de har betalt for uten at det går utover nettet deres. dvs. at hvis alle sammen bruker det de har betalt for så blir kapasiteten altfor liten og ingen får det de har krav på...

hadde jeg hatt telenor nå ville jeg bytta leverandør så fort som overhodet mulig.

det jeg tror vil skje er at alle som surfer på internett og benytter bredbåndet lite vil betale mindre som telenor sier - og de som laster ned og har servere og slikt vil enten måtte betale mere eller bytte leveandør. dette fører nok til at de som må betale mere og kan bytte leverandør gjør det, slik at telenor beholder de som surfer litt og bruker liten kapasitet mens de fleste som laster ned og bruker mye båndbredde (som de har krav på) skifter leverandør.

da sitter telenor igjen med en gjeng som betaler for det lille de er innpå internett og de må igjen øke prisene siden de tjener mindre nå enn før.

telenor går til graven selv uten hjelp :grin:

eller de kan gå tilbake til fastpris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...