Gå til innhold

Jeg skal ha Dell dimension 8400..

Anbefalte innlegg

På denne pcn kan jeg velge mellom 2 typer skjermkort . Det er : x300 SE 128 mb og x800 SE.. Seff kjøper jeg x800 SE som scorer ca 8000 på 3dmark03, men kortet er jo ik det beste på markedet.. Så bare lurer på om det funker fjell og bytte ut skjermkort på denne pcn i fremtiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noe i veien for å bytte ut skjermkortet senere så lenge det nye skjermkortet har PCI Express x16 grensesnitt, men pass på at du ikke invisterer i et skjermkort som er så kraftig at resten av systemet ikke klarer å henge med når den tid kommer. Det er bare bortkastet penger.

Lenke til kommentar
Det skal ikke være noe i veien for å bytte ut skjermkortet senere så lenge det nye skjermkortet har PCI Express x16 grensesnitt, men pass på at du ikke invisterer i et skjermkort som er så kraftig at resten av systemet ikke klarer å henge med når den tid kommer. Det er bare bortkastet penger.

går ann å oppgradere ram i framtida oxo da.. :roll: og en 3ghz pross holder nok noen år uten problemer.. Men det er vel få skjermkort som er med PCi Express x16 for tiden? Men det kommer vel i framtiden..

Lenke til kommentar

Hos Dell var det tidligere en mulighet til å velge 256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT på Dimension 8400. Denne muligheten er nå fjernet. Jeg ringte Dell for å høre hvorfor. Grunnen er ifølge dem at kjøle-/viftesystemet i maskinen ikke er tilstrekkelig for dette kortet. Ifølge ham jeg snakket med så har Dell hatt tilfeller hvor Dim 8400 m/dette kortet er blitt ødelagt.

Tenkte bare å nevne det siden du spurte om mulighet for oppgradering av skjermkortet. Det er mulig at det er en smal sak å installere flere vifter etc. dersom du oppgradere kortet. Jeg for mitt vedkommende vurderer å gå opp til XPS....problemet er at den er så **** dyr.

BF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...