Gå til innhold

Lage server. Funker dette ?


babbakaørn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt til å sette opp en server hjemme siden jeg nå skal kjøpe ny pc og får en ekstra pc "ledig".

Hardware blir:

Xp 2000

Asus A7V8X DLX

2 x 256 Geil Value pc 3200

Gainward TnT2 m64

1x 200 gb S-ATA og 1x 80GB IDE

 

Tenkte å bruke serveren til:

1 .Filserver (FTP) så jeg kan laste opp filer fra skolen og så jeg tar belastningen til hovedpcen min når jeg har LAN.

2. Kansje spillserver over LAN når det er lan hos meg.

3. Pcen blir stille så jeg har tenkt til å bruke den til å laste ned på over feks direct connect over natta.

 

Noen spørsmål:

1. Er det andre nyttige ting jeg kan bruke serveren min til?

2. Er det noe OS (bortsett fra unix) som kan begrense hastigheten til forskjellige klienter (så det ikke kommer en dust på lan og drar over hle 200gb hdden min og kveler hele nettverket) eller eventuelt et program?

3. Vil det jeg har lagt ved på filen under virke? Altså så jeg får høy hastighet til server uansett hvor mye nettverket er belastet... Og er dette den smarteste måten å gjøre det på.

post-216-1094418204_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 .Filserver (FTP) så jeg kan laste opp filer fra skolen og så jeg tar belastningen til hovedpcen min når jeg har LAN.

 

2. Er det noe OS (bortsett fra unix) som kan begrense hastigheten til forskjellige klienter (så det ikke kommer en dust på lan og drar over hle 200gb hdden min og kveler hele nettverket) eller eventuelt et program?

Dersom du setter opp en FTP server kan du vel begrense transfer- rate i ftp server programmet. Hvis ikke, bytt!

 

Og angående bruksområder... Du har vel listet opp det som er mest interressant ihverfall for meg.

Jeg bruker min server som filserver, DHCP server, DNS server, Counterstrike server, Quake 3 server, VMWare.... osv osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...