Gå til innhold

Enkelte avi-filer kræsjer explorer

kris_a50

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor enkelte .avi-filer gjør at Windows Explorer kræsjer? De er komplette, og dersom man åpner dem direkte i f.eks. BSPlayer virker de helt fint, men dersom de markeres i explorer, kræsjer explorer...

Noen teorier?

De korrekte codecene er installert.

Registeret er fiksa slik at windows ikke skal lese avi-filer automatisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten samme problemet. Hele desktop'en blinker til svart i et halvt sekund hvis jeg markerer og så høyreklikker på en avi-fil. Hadde problemet i SP1 hvor explorer av og til kræsja og nå i SP2 som fortsatt har til gode å kræsje. (Men blinker gjør den.) Eneste codec'en jeg har installert er siste Xvid codec og ac3-filter. Har en liten mistanke til nvidia-driverne(?)

Lenke til kommentar

Ja her var visst en post om akkurat det problemet jeg skulle poste om.

Når jeg skal åpne en avi-fil med direkte klikk, må explorer lukkes. Det skjer ikke alltid og ikke før.

Men hvis de åpnes med et program skjer det ikke.

Lurte på å innstallere Xp SP2 for en stund siden da jeg fikk en melding om det, men fant ikke fram til den i windows. Noen som vet hvor den lastes ned fra?

:shrug:

Lenke til kommentar

Men det står at den er beregnet for flere pcer i et nettverk, og at du IKKE må bruke den hvis det er for en Pc. som det er her.

Har ikke det noe å si..?

Tilleggs-spørsmål: Vil programmer og filer bli slettet når du innstallerer Sp2?

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Poenget er at "Network Installation Package" inneholder alt, også alle oppdateringer du kanskje ikke trenger til din maskin. Med andre ord vil du laste ned unødvendig mye, fordi bare det som er aktuelt for din maskin vil bli brukt under installasjonen. Ved bruk at windows update derimot vil bare det din maskin faktisk trenger, bli lastet ned.

Har selv brukt "Network Installation Package" fordi jeg ikke har noe problem med å laste ned litt ekstra og ha den liggende på maksinen til senere bruk og evt. slipstreaming. Har du derimot ISDN/lav nedlastingshastighet er nok windows update et bedre valg.

Den er i utgangspunktet laget for å gjøre det enkelt for personer som skal legge inn SP2 på mange maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...