Gisle Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 MyLords & Ladies! Hvor i det Vindus XP kan jeg stille på Intel Speed-Step Applet , slik at jeg kan kjøre på batteri-optimert ytelse hele tiden? Jeg har en Dell Inspiron 8100-maskin med XP pro på. Men i motsetning til Windows2000 finnes det ikke en indikator eller snarvei til dette programmet i XP? Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei, gå på Schemes under Power Settings, velg "portable/laptop" der. Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Mja .... Mohammed, skjønner hvor du vil, men jeg er ute etter den opsjonen som vi hadde i Windows2000 der vi kunne fysisk velge med Intel SpeedStep-programmet om vi ville kjøre prosessoren 200MHz under 100% , hele tiden. Selv om den var plugga inn med strøm ... ser du. Etter hva jeg forstår på Intel, ligger selve driveren integrert i XP, men det hjelper ikke meg hvis ikke jeg får bestemme hastigheten vs. batteridrift/husstrøm. Lenke til kommentar
martnber Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 dessverre så har Microsoft og Intel gjort det slik at XP skal støtte dette uten noen innblanding fra brukeren... MEN! Dell er ganske oppegående! Gå inn i Bios, husker ikke hvilken side det er, men nede i venstre hjørne kan du velge "Maximum Performance" eller "Battery Optimized" både for nettstrøm og batteri. Deretter kan du velge kontroll-panel og sette strøminnstillinger til Laptop. Da kjører den på lav hastigeht. Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Jaggu! Den gikk, gitt! Og til alle dere som synes at viftene går litt ofte når du kjører prosessoren på "full guffe": Kjør 200MHz under , du merker det ikke så mye ved vanlig jobbing. Og stillheten er vidunderlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå