Gå til innhold

Spørsmål om TG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*Backseat-moderator*

 

Bruke TG-tråden nå?

like greit å bare skrive her, siden det gjelder TG generelt, og ikke TG 2010...

 

 

 

Et kort spørsmål, synes dere det er verdt det å reise fra Finnmark og ned dit for å dra på TG? Er jommen ikke sikker, er det bra? :hmm:

Ja, jeg har reist fra haugesund to år på rad nå og har hatt det kjempegøy på tg.

 

 

BTW; hvordan er det å reise fra Haugesund...?

Endret av jonaskvit
Lenke til kommentar

Gjorde litt research og fant ut at TG billetten har steget til 1000,- NOK

Dette er lattis høyt for 3 dagers dataparty arrangement.

 

For medlemmer av KANDU så er prisen 779,- NOK. Jo mer medlemmer KANDU har, jo mer får de i statstøtte (dvs mer penger).

 

Jeg vet det kommer MINST rundt 5000+ ungdommer til TG hvert år. Dvs HOA & co tjener rundt 5 MILLIONER SKATTEFRIE NOK på 3 dager.

Er ikke dette god butikk?

 

"Non profit" ordslaget er bare unnskyldning etter min mening. De prøver og lure ungefolk og dumme politikere som ikke vet hva som skjer bak kulissen.

*TG har mange frivillige arbeidere

*TG er sponset av store produsenter som SAMSUNG, ASUS, LOGITEC, QPAD og mer. Med komplette datautstyr. Har selv vært og bygget MINST 10+ datasystemer med seneste teknologi for TG, hvor alle komponentene var sponset.

 

TG, KANDU, HOA og CO, har klart og funnet et smutthull i skattesystemet, og utnyttet dette grovt. Uten at myndihetene har klart og gjøre noenting.

Som en gamer så reagerer jeg på dette da de utnytter gaming kulturen for å tjene fet med penger.

Endret av Game-master
Lenke til kommentar
Gjorde litt research og fant ut at TG billetten har steget til 1000,- NOK

Dette er lattis høyt for 3 dagers dataparty arrangement.

 

For medlemmer av KANDU så er prisen 779,- NOK. Jo mer medlemmer KANDU har, jo mer får de i statstøtte (dvs mer penger).

 

Jeg vet det kommer MINST rundt 5000+ ungdommer til TG hvert år. Dvs HOA & co tjener rundt 5 MILLIONER SKATTEFRIE NOK på 3 dager.

Er ikke dette god butikk?

 

"Non profit" ordslaget er bare unnskyldning etter min mening. De prøver og lure ungefolk og dumme politikere som ikke vet hva som skjer bak kulissen.

*TG har mange frivillige arbeidere

*TG er sponset av store produsenter som SAMSUNG, ASUS, LOGITEC, QPAD og mer. Med komplette datautstyr. Har selv vært og bygget MINST 10+ datasystemer med seneste teknologi for TG, hvor alle komponentene var sponset.

 

TG, KANDU, HOA og CO, har klart og funnet et smutthull i skattesystemet, og utnyttet dette grovt. Uten at myndihetene har klart og gjøre noenting.

Som en gamer så reagerer jeg på dette da de utnytter gaming kulturen for å tjene fet med penger.

passer veldig bra det regnestykket.

bilettpris * deltagere = fortjeneste.

eller ikke...

først, hvor mye tror du det koster å leie vikingskipet i litt over en uke? det er ikke billig. TG er mye lengre enn 3 dager, faktisk er hele arrangementet på godt over en uke, hvis du regner med det crew gjør før oppstart og etter det er over(de leier jo hallen da også).

mener å huske at de heller ikke får sponset strøm, går ca 1 MW pr time, bare der går det 100 000+ evt. utstyr de må betale.

og garantert haugevis av annet som koster, f.eks lys og lyd anlegg, leie scene, kjøpe/leie bord-oppsettet, skader på hallen osv.

 

blander du HOA og KANDU? HOA er vikingskipet og KANDU er de som arrangerer bla. tg, disse har INGENTING med hverandre å gjøre, utenom at KANDU leier en hall av HOA.

HOA har heller aldri sagt at de er en "non profit" organisasjon, de skal ha pengene sine, kandu er "non profit"

Lenke til kommentar
I tillegg til leie av Vikingskipet, må vi også huske på både strøm- og nettleie, leie av teknisk utstyr, innleid underholdning og ikke minst en enorm mengde premier.

 

Det er ikke småpenger.

 

en del av det du nevner er vel sponset?

tror teknisk utstyr og premier er sponset.

de halv-dårlige switchene de har der burde ihvertfall noen kunne låne de...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere må huske at det er veldig mange kostnader som kommer med det å arrangere et dataparty som nødvendigvis ikke er kjente for de som ikke har gjort det selv og på generalforsamlingen til KANDU i januar ble det gjort relativt klart at man ikke vil ha billettprisen høyere enn absolutt nødvendig for at det skal gå rundt.

 

I tillegg jobber det hvert år over 300 personer frivillig (og gratis) for å få til TG. Disse dekker reise til hamar av egen lomme. Tror ikke det hadde vært så mange som hadde giddet det hvis noen satt på toppen og tok ut utbytte.

 

OG uansett så går jo allt av midler KANDU har til aktiviteter for å fremme datakultur i Norge og aktiviteter for medlemmene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...