Gå til innhold

Tundra 1557 og linux

ola555

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tror jeg kommer til å kjøpe denne bærbare maskinen:

http://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=107...lAction=details

Jeg ønsker å bruke maskinen med linux (gentoo som distro) som eneste operativsystem. Men så lurer jeg på om jeg vil kunne bruke tv-out'en og wifi. Skjermkortet er radeon 9700 så jeg regner med å kunne bruke 3.11.1 driveren fra ati. Har noen erfaringer eller kommentarer som kan være til hjelp for min beslutning?

-Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil hvertfall kunne bruke wifi med litt hjelp av ndiswrapper. Muligens også skikkelige linux drivere med litt stress :) TV-Out kan bli litt vrient, sei ifra hvis du får det til, jeg har ikke giddet å stresse særligt med det enda :)

her er forresten nesten samme maskin (tror jeg) med litt bedre spesifikasjoner til samme pris

http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7234

edit: var vist verre skjermkort på digitalimpuls tingen, vel hvertfall et alternativ :)

Endret av dvj
Lenke til kommentar

har 1557p selv, kjører bare gentoo. men tv ut er det værre med, får bare svart-hvitt. Men det er med ATI, finnes det tundra med nvidia kort burde du skaffe deg det. Ellers har jeg vel fått til alt. Har ikke prøvd firewire og knappene på siden.

Lenke til kommentar

Hmm... jeg har hatt mye problemer med s-video og svart/hvitt i min tid. Ikke noe Linux-relatert. Så jeg lurer på om det er et helt annet problem. :hmm:

Jeg pleier å bruke composite eller scart når jeg kobler sammen video-enheter. Men det er selvsagt litt vanskelig når man kun har s-video ut.

Point is, at du kun får svart/hvitt har ikke nødvendigvis noe med drivere å gjøre.

Lenke til kommentar

Bruker 1557 med Gentoo selv, og wlan kortet virker greit med wep så lenge jeg er hjemme. På skolen derimot så får jeg ikke kontakt med accesspunktet i det hele tatt. Regner med at det fikser seg ettersom driverne utvikler seg. De er jo bare i v0.7 enda, og såvidt lagt til noe av wep funksjonalitet.

TV-ut har jeg aldri fått til å virke med ATI mobility kort. Får bare noen striper som ruller over skjermen :(

For å få Dothan støtte så måtte jeg bruke 2.6.9-rc1, siden 2.6.8.1 og eldre ikke kjenner den igjen.

Ellers så virker alt glimrende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...