ola555 Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hei, jeg tror jeg kommer til å kjøpe denne bærbare maskinen: http://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=107...lAction=details Jeg ønsker å bruke maskinen med linux (gentoo som distro) som eneste operativsystem. Men så lurer jeg på om jeg vil kunne bruke tv-out'en og wifi. Skjermkortet er radeon 9700 så jeg regner med å kunne bruke 3.11.1 driveren fra ati. Har noen erfaringer eller kommentarer som kan være til hjelp for min beslutning? -Ola Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Trådløskortet fant jeg masse info om på nett, så det skulle være greit. TV-ut har jeg ingen erfaring med. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Du vil hvertfall kunne bruke wifi med litt hjelp av ndiswrapper. Muligens også skikkelige linux drivere med litt stress TV-Out kan bli litt vrient, sei ifra hvis du får det til, jeg har ikke giddet å stresse særligt med det enda her er forresten nesten samme maskin (tror jeg) med litt bedre spesifikasjoner til samme pris http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7234 edit: var vist verre skjermkort på digitalimpuls tingen, vel hvertfall et alternativ Endret 5. september 2004 av dvj Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 har 1557p selv, kjører bare gentoo. men tv ut er det værre med, får bare svart-hvitt. Men det er med ATI, finnes det tundra med nvidia kort burde du skaffe deg det. Ellers har jeg vel fått til alt. Har ikke prøvd firewire og knappene på siden. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hmm... jeg har hatt mye problemer med s-video og svart/hvitt i min tid. Ikke noe Linux-relatert. Så jeg lurer på om det er et helt annet problem. Jeg pleier å bruke composite eller scart når jeg kobler sammen video-enheter. Men det er selvsagt litt vanskelig når man kun har s-video ut. Point is, at du kun får svart/hvitt har ikke nødvendigvis noe med drivere å gjøre. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det jeg har HØRT er at du får svart/hvitt dersom TV'en din ikke støtter "ekte" S-VHS, hva nå enn det skal bety... The point is: Du ville nok mest sannsynelig ha samme problem i andre OS også. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det stemmer, det kan oppstå rot mellom signaltypene, PAL vs S-VHS, det har jeg opplevd selv, sjekk om ikke TVen har en meny der man kan velge signaltype. Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Tusen takk for gode svar. -Ola Lenke til kommentar
whoi Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Bruker 1557 med Gentoo selv, og wlan kortet virker greit med wep så lenge jeg er hjemme. På skolen derimot så får jeg ikke kontakt med accesspunktet i det hele tatt. Regner med at det fikser seg ettersom driverne utvikler seg. De er jo bare i v0.7 enda, og såvidt lagt til noe av wep funksjonalitet. TV-ut har jeg aldri fått til å virke med ATI mobility kort. Får bare noen striper som ruller over skjermen For å få Dothan støtte så måtte jeg bruke 2.6.9-rc1, siden 2.6.8.1 og eldre ikke kjenner den igjen. Ellers så virker alt glimrende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå