Vigji^ Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg vurdere å kjøpe meg en billig pc å bruke den som htpc. Altså den skal spille dvd filmer. Den skal kunne brenne programmer jeg har tatt opp fra tv-en, inn på dvd-er. Men hvilket TV-kort skal jeg velge? Jeg har ikke peiling på slikt, men regner med at jeg kobler kabelen fra upc inn i htpc-en, og så en kabel inn fra htpc-en inn i TV-en? En annen ting jeg lurte på. Går det an å spille gamle arcade spill med emulator å slikt? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 En koakskabel fra veggen inn i TV-kortet. TV-kortet er på PCI-bussen. En kabel fra skjermkortet til TV-en. Jeg har Pinnacle selv, og kan ikke anbefale det til andre. Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg kom fram til at Hauppauge WinTV-PVR-350 var best, så jeg kjøpte meg et WinTV-PVR-250 Se reviews og sånt på http://www.tv-cards.com/ Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Det høres bra ut. Tror jeg går for WinTV-PVR-250 også. Men lurer litt på om det er lett å bruke pc-en til og ta opp ting fra tv-en? Går det an å bare bruke den fjernkontrollen til å gjøre alt? Og hvilken kabel skal jeg ha fra skjermkortet til tv-en? Lenke til kommentar
albe Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg kom fram til at Hauppauge WinTV-PVR-350 var best, så jeg kjøpte meg et WinTV-PVR-250 Se reviews og sånt på http://www.tv-cards.com/ Jeg har 350-versjonen, og må si meg veldig fornøyd. Jeg liker godt tv-utgangen på kortet og hardware-encoder/dekoder, så jeg kan bruke PC'en til hva som helst mens TV/Video-applikasjonen ligger minimert og koser seg med max 5% prosessor-bruk. Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 du skal ha en s-video kabel (eller composite) fra skjermkortet til tv'en... se hva for tv-utgang du har på skjermkortet ditt. Og så må du ha en lydkabel fra lydkort til tv/stereo/hjemmekino. Virker ikke som du har så mye peil, så jeg vil anbefale deg å lese litt og sette deg inn i det selv før du setter igang. Såvidt jeg veit kan du bruke fjernkontrollen til det meste.. Bortsett fra å stille inn kanaler og sånt. Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Ja tror du det er lurer for meg å kjøpe en god dvd opptaker? Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 nei, vil nok heller anbefale htpc,. Sette i stor harddisk og slippe å brenne så mye. Sier bare at du bør sette planlegge litt selv hva du vil ha av tvkort, programvare, operativsystem, dvdbrenner, osv.. Og sette deg inn i hvordan tv-kort fungerer, og tv-out funksjonen på skjermkortet. Greit å ha litt orntli kunnskap om sånt selv, når man skal sette igang. Så får du systemet slik du vil ha det. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Sier meg bare enig med "buskmann". Har to Pinnacle-kort, og er ikke fornøyd med kvaliteten. Anbefales ikke. Har sett Hauppauge PVR 250 og PVR 350 og de har flott bildekvalitet. Det blir nok det neste kortet jeg kjøper.. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Gå for WinTV-PVR-250 du. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg vurdere å kjøpe meg en billig pc å bruke den som htpc. Altså den skal spille dvd filmer. Den skal kunne brenne programmer jeg har tatt opp fra tv-en, inn på dvd-er. Men hvilket TV-kort skal jeg velge? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3371 er et godt valg. Timeshiftfunksjonen er genial... Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 heh... de fleste / alle? (nyere) tv-kort har da vel timeshift... pvr250 ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå