JooV Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Prøver å sette opp pcene mine i nettverk, men finner de ikke når jeg går inn på mine nettverkssteder. Noen tips på hva jeg kan gjøre? Alle pcene kjører windows xp pro, og er koblet i en smc 8ports switch. Tele2 er Isp'en min, og jeg kjører linja inn i switchen. Har gått igjennom veiviseren for nettverk på pcene. Endret 5. september 2004 av JooV Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Har du DHCP server i nettverket ditt? Har du gikk maskinene ipadresse? (om du ikkje har dhcp). Er dere i same arbeidsgrupp? Du kan prøve og skrive \\"namne på maskina" foreksempel : \\ole Ole-Johan Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 har akkurat samme problem... Legger alle maskinene i samme workgroup men dem finner ikke hverandre.... Har latt Routern gi maskinene IP automatisk... Noen som hvet hva som er galt? Hvilke innstillinger i Windows er det man skal bruke? Lenke til kommentar
JooV Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) det står "tilordnet av dhcp" på statusen min ja.. Jeg får også pinget den andre pcn uten problem. Endret 5. september 2004 av JooV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå