PoWit Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Jeg har et Radeon 9800Pro der jeg synes at vifta bråker for mye, så jeg ser etter alternativer. Kan jeg sette på en ny og mer stille vifte? hvor mange m3 trengs da? Eller hvilke andre typer kjølere takler kortet mitt når jeg ikke har noen vifter i kabinettet, bare psuen som blåser lufta ut. Har noen erfaring eller vet noe om lydnivået på disse? : VGA silencer Zalman Polar freezer Aero Takker for alle slags svar! edit: Sapphire 9800 PRO Endret 5. september 2004 av PoWit Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg har denne kjøleren for mitt Sapphire Radeon 9800 Pro. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123061&cks=SER Fungerer utmerket, og er også vifteløs. Monterte den i dag forresten, og det var en veldig enkel operasjon. Anbefales! Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Okey, men har du vifter i kabinettet? Og hvilken temp har kortet? Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Har 2 kabinett vifter som står på laveste mulige hastighet, så de bråker så og si ingenting. Denne kjøleløsningen krever vel litt luftflyt i kabinettet tror jeg, men har nå klokka kortet ganske mye uten at det har vært noen problemer. Temperaturen på kortet vet jeg ikke. Eneste Asus PC probe forteller meg er at Motherboard temp. er på 37 grader, og CPU er 34 grader. Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Jamen det høres jo bra ut, jeg kan jo sette på en vifte, men da må det bli over skjermkortet... Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Tror ikke du trenger noe mer nei. Ei vifte som blåser rett mot kortet gjør nok susen Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Rett mot?, beklager missforståelsen. Den må stå langs med bakveggen, slik at den blåser luft langs med overflaten av kortet Endret 5. september 2004 av PoWit Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Har en Arctic Cooler VGA Silencer på mitt Hercules AIW 9800 SE og den funker utmerket, men den eneste 'drawbacken' er at den ikke 'passer' 100% med den standard utgangen som var levert med Arctic sin løsning, så den måtte tilpasses på en annen måte. Hvis du har et Hercules skjermkort, så burde du tenke på noe nnet enn Arctic Cooler, selv om den er meget bra. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Feilpostet i "Annet om hardware". Flyttes. Lenke til kommentar
dysl1800 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg har monter zalman heatpipe uten vifte på mitt Power Color 9800 PRO. Enkel montering. Funker helt greit, men jeg synes temp er litt høy. Har ikke målt temp, men kjøleribba er skikkelig varm når du tar på den. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg har også Zalman heatpipe kjølert på mitt 9800 pro. Synest også at det ble varmt uten vifte. Har derfor montert en 92mm vifte som går på 5 volt. Vifta festet jeg med 2 litt lange M3 skruer som ble tredd inn i sporet på enden av kjøleren. (samme som vifta du kan kjøpe orginalt) Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Den mest effektive kjøleren er nok VGA Silencer'n og vil nok gi en god del lavere temp enn de andre kjølerene, har hørt at denne skal være svært stille selv for de som har sensitive ører... De vifteløse heatpipe-kjølerene er jo selvsagt stillest, men kan lett bli ganske varme hvis det er dårlig luftflyt i kabbiset... En annen ting er at de tar mye plass og gir fra seg mye "unødvendig" varme inni kabinettet i motsetning til VGA Silencer'n som dytter den varme lufta ut av kabbiset med en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå