Knebba Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hei. Har fått laget et lite blog script til siden min. Bruker følgende kode for å hente innleggene ut fra databasen: @mysql_connect($mysql_host,$mysql_user,$mysql_pass) or die("Kobling til database mislyktes."); @mysql_select_db($mysql_db) or die("Valg at database mislyktes"); $query = "select * from kenwo_nyheter order by id desc"; $result = mysql_query($query); if(!mysql_num_rows($result)) print("Ingen nyheter er lagt til."); else { while($row = mysql_fetch_array($result)) { print(" <u><b>" . $row["overskrift"] . "</b> - " . date("d.m.Y - H:i:s",$row["tidspunkt"]) . "</u> <p>" . nl2br($row["tekst"]) . "</p> <hr /> "); } } Noen her som kan hjelpe med paging? Slik at det bare kommer f.eks. 10 innlegg om gangen. På forhånd takk. Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Kan anberfale deg og se på tråden til Tha_Zaynt. Den omhandler samme temaet. Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 kan ingenting om dette så vet ikke helt hva jeg skal se etter. skjønner at dette har noe med det å gjøre: class Paging { var $x; var $display = 10; //antall poster per side var $XX = '<br>Ingen resultater funnet<br>'; var $counter, $number, $pages, $i, $query2,$query, $result2, $result, $num_record; function DoPaging($startrow, $prevrow, $nextrow) { Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ta en titt på denne artikkelen. Den forklarer ganske godt hvordan du skal gjøre det. Hvis du er usikker på noe så spør i vei Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) der ja får det veldig til nå. utenom dato og klokkeslett.. de blir hentet ut med det som er rødt: $Overskrift = mysql_result($this->result2,$this->i,"overskrift"); $tekst = mysql_result($this->result2,$this->i,"tekst"); [COLOR=red]$tidspunkt = mysql_result($this->result2,$this->i,"tidspunkt");[/COLOR] $ID = mysql_result($this->result2,$this->i,"ID"); print "<b>"; print "$Overskrift</b><br>"; print "$tekst<br>"; [COLOR=red]print "$tidspunkt"; [/COLOR] print "<hr />"; det virker ikke kommer masse tall som sikkert gir mening for noen..... før ble tiden hentet ut slik: " . date("d.m.Y - H:i:s",$row["tidspunkt"]) . " men det funker ikke nå :\ noen som vet ? Endret 6. september 2004 av kennteh Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Hvordan lagrer du tidspunktet til databasen? Slik det er nå, henter scriptet ut tidspunket som det ble lagret, uformatert. Jeg lagrer tidspunket til databasen slik: $dato = date ("d/m/Y, H:i:s"); dermed formaterer jeg datoen før jeg lagrer infoen til databasen, slik at jeg slipper å gjøre det når jeg henter infoen ut av databasen.. Endret 6. september 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 i mysql tabellen er den lagret slik: tidspunkt int(10) UNSIGNED No i .php-filen lagres det med denne: '" . time() . "' Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Se litt på denne artikkelen om å formatere tid når du henter det fra en mysql database. Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 takk, men har fått det til nå brukte date() for å hente alt riktig ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå