Gå til innhold

Virker kanskje dumt...men hvordan få FPS lavere...

Anbefalte innlegg

Ja, det høres kanskje litt rart ut, alle gjør jo alt for å få høyere FPS. Men jeg vil altså ha den ned!

Grunnen er at v-sync ikke fungerer hos meg, har prøvd alle drivere og OS...

Etter en måling av FPS i RTCW fant jeg dette ut :

Min gamle skjerm klarer ikke mer en 75 HZ, da målingen viste 95 FPS førte dette til tearing(rette vertikale linjer deler seg opp når jeg beveger meg horisontalt) Kjøpet meg en ny skjerm der jeg kan kjøre i 120HZ, problemet nesten borte.

Men hvordan kan jeg få laver FPS både i OPenGL og D3D ?

Kan jeg sette AGP på 1 eller 2 i BIOS ?

Andre forslag ?

Jeg har dette: P4 1,6 Northwood, ABIT sd7, GF4 440MX

WINXP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett grafikk og oppløsnig i spill på max, sett ned bushastigheten på cpu.

Sett på Antialiasing på 4 og anastopicfiltring på max (trur det er 8 ).

Da burde du få dårlig flyt i spillet:)

ARVID

[ Denne Melding var redigert av: Arvid på 2002-05-07 10:27 ]

Lenke til kommentar

Hvis du kjører winxp eller win2k, vil refreshraten være låst på 60hz i spill pga en bug,, så vis du lar være å bruke refreshrate fix patchen så kanskje du vil få lavere fps. Ellers kan du jo bare guffe alle instillinger på fullt i spill, og ha på full AA og AnistropicFiltrering. Da skal du se at fps synker :smile:

fps is life?

Lenke til kommentar

Du kan prøve en ting som ihvertfall virker i Quake3: Få consolen opp på skjermen, og skriv "com_maxfps" eller noe, og så fps'en du vil kjøre i, f.eks. com_maxfps 60.

Jeg vet at det virker i Quake3, og det er jo ID Software som har laget begge spillene, Q3 og RTCW, og RTCW bruker jo Q3 motoren, så det er gode muligheter for at det virker.

Lenke til kommentar

det skal også gå an å manuelt sette RTCW, HL og likn spill til maks tillat fps, nå husker jeg det ikke i hodet men det er noe ala likn sv_maxfps 75 eller s_maxfps. du får prøve deg fram litt i konsollen å se hva du finner ut.

prøv å skrive sv_ / s_ og trykk på tab, da skal alle tilgjengelige kommandoer bli listet opp.

ellers så vil nok maks detaljer og anna snadder hjelpe på å få ned bilderaten såpass at du blir kvitt problemet.

humm.. hadde bare jeg og hatt det problemet med for rask hw :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...