Gå til innhold

waaaa, skjermbildet står på høykant!

Blubba

Anbefalte innlegg

jeg lasta ned et supermario spill, installerte det og begynte spille det. da jeg gikk ut av spillet sto skjermbildet på høykant (altså på siden, sidelengs eller hva det nå kalles). så nå som jeg skriver dette innlegget må jeg vri hue sidelengs for å kunne se hva jeg skriver.

det er sannsynligvis spillet som har endra på denne instillingen, og jeg lurer på om noen kan si meg hvordan jeg får det tilbake til normalt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lasta ned et supermario spill, installerte det og begynte spille det. da jeg gikk ut av spillet sto skjermbildet på høykant (altså på siden, sidelengs eller hva det nå kalles). så nå som jeg skriver dette innlegget må jeg vri hue sidelengs for å kunne se hva jeg skriver.

det er sannsynligvis spillet som har endra på denne instillingen, og jeg lurer på om noen kan si meg hvordan jeg får det tilbake til normalt??

har du et ATI kort er det en TAB som heter Rotation når du går inn på avanserte skjerminstillinger.. du kan jo prøve den

Lenke til kommentar

Tja si det...

Du kan prøve et disse alternativene:

1. *Slettet*

2. Starte spillet og se om du finner innstillinger som retter det der.

3. Starte PCen på nytt kanskje?

4. Se i innstillingene for skjermen i windows.

5. Eller du kan avinstallere skjermdriver, starte på nytt og så reinstallere skjermdriverne.

Tror punkt 5 er å foretrekke dersom du vil løse problemet og kutte ut det mario-spillet ;)

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

skjermkortet jeg har er: plug and play Intel® 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics

jeg har prøvd å starte maskinene på nytt. hjalp ikke.

mariospillet er ett lite spill på 20mb så det er ikke noe særlig med instillinger å velge mellom inne på spillet.

og til dere som har foreslått å snu skjermen; ikke morsomt.

Endret av Blubba
Lenke til kommentar
Hvis du sliter og ikke finner ut av det, ville jeg prøvd punkt 5 som jeg foreslo over. Reinstallere skjermdriverne og kutte ut mario.

Dersom det ikke finnes noen innstillinger i spillet, tror jeg nok at dette problemet vil komme hver gang du starter det mario-spillet.

Sveinl.

ok, men hvordan får jeg reinstallert skjermdriverne?

Lenke til kommentar

Hvis du har windows XP/2000 kan du gå inn i "kontrollpanel" og velge "legg til/fjern programmer" og en liste over alle installerte programmer/drivere kommer opp.

Se om du finner driverne der. Men først vil jeg anbefale at du laster ned nye drivere til skjermkortet ditt. Disse finner man som oftest hos produsenten av kortet (Intel?).

1. Avinstaller de gamle fra kontrollpanelet (Hvis det lar seg gjøre).

2. Restart.

3. Legg inn driverne du lastet ned fra produsenten.

Jeg skal prøve å hjelpe deg å lete etter drivere ;)

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...