Bull_Dogg Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg er ganske n00b når det gjelder hjemmesider, men lurte på hvordan jeg lager en "teller" som teller hvor mange som har vært på siden min? noen erfarne folk der ute som kan dette og kanskje til og med lage koden ferdig for meg ? takker for alle svar Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Tellere Hotscripts.com Google.com Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) her er en: sett inn dette i index.htm: <?php include("count.php"); ?> husk å bytte navn på filen til: index.php så åpner du et tomt ark i notisblokk og limer inn dette: <?php $COUNT_FILE = "hitcounter.dat"; if (file_exists($COUNT_FILE)) { $fp = fopen("$COUNT_FILE", "r+"); flock($fp, 1); $count = fgets($fp, 4096); $count += 1; fseek($fp,0); fputs($fp, $count); flock($fp, 3); fclose($fp); } else { echo "Can't find file, check '\$file'<BR>"; } ?> <center>Denne siden har blitt vist <b><?php echo $count; ?></b> ganger</center> lagre den som count.php så åpner du et tomt ark til i notisblokk og skriver inn: 0 lagre den som hitcounter.dat NB! du kan ikke se telleren uten at den er lagt ut på nettet.. (er som oftest sånn hvertfall, og du må ha php-støtte på webserveren din.) CHMOD = 777 (på begge filene: hitcounter.dat og counter.php) Endret 5. september 2004 av datating Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 jeg bruker noe som kalles IIS, noe som er inkludert i windows. videre til å redigere sidene bruker jeg word.. er ganske n00b, som jeg sa, holder på å prøve meg litt med microsoft fronpage 2003. men har dere et annet program som er kanskje lettere, eller bedre så tar jeg gjerne imot anbefalinger PS: hvordan får jeg den koden inn slik at jeg kan bruke telleren, hvis jeg bruker frontpage? Min foreløpige side ser slik ut. hva syns dere til å være min første side da folks? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 ok, front page er et meget enkelt og brukervennlig program for nybegynnere, så hold deg til det ennå, men etterhvert burde du lære deg HTML og CSS, da kan du lage skikkelige proffe sider skal du se. først skal du putte inn: <?php include("count.php"); ?> for å gjøre det trykker du på siden hvor du vil ha den henn, går inn i html-koden i front page og limer den inn. sånn har jeg gjort det i min: .......</ul></div> <div id="innhold"><p class="margin"></p></div> <div id="footer"> <?php include("count.php"); ?></div> </div> </body> resten er ganske godt forklart over, bare pass på at filene må ligge i samme mappe. og hvis du ikke har et webområde ennå må du skaffe deg et som støtter php, hvis den skal funke. men til din side kan det også være greit å bruke ferdige greier som disse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå