AutoExec Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) hei jeg ser etter et nytt digitalkamera.. prisklasse: 3-4000kr. Noen som har noen tips? Vil helst ha ett med mulighet for manuell fokus og eksponering.. har sett litt på Konica Minolta DiMAGE Z3, men er det noen som vet hvordan manuell fokus/eksponering blir gjort på det? ser ikke ut som det kan gjøres rundt objektivet, så er det da i digitale menyer? Har også sett på Fujifilm Finepix S5000. Her ser det ut som om manuell fokus og eksponering sitter rundt objektivet, men det har etter sigende noe dårlig bildekvalitet (overskarpt/kornete og for sterke farger/høy kontrast). Er dog noe billigere. andre muligheter (litt dyrere): Canon PowerShot S1 IS Kyocera Finecam M410R lurer fortsatt på om noen av disse har fokus/exp. rundt objektivet (eller eventuelt noe annet enklere enn digitale menyer) Hvis noen har noen andre forslag som kanskje ikke ligger på akam.no eller som jeg har oversett, kom med dem! er vel kanskje ikke et kompaktkamera jeg ser etter, men siden det ikke var noe kategori for ikke-kompakte digitalkameraer uten speilrefleks.... Endret 5. september 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 skulle jeg ha valgt en av de, hadde jeg sannsynlig gått for Canon s1.. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 har sett over en del specs og saker på de jeg satte opp, og tror det er Konica Minolta DiMAGE Z3 jeg liker best.. hvis noen er uenig eller har noen andre bra tips, informer meg! skal prøve å finne en butikk som har det så jeg kan få sett på det live og finne ut litt mer.. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 https://prisguiden.no/produkt/16338 Tror det skal være bra. Du kan stille på ting og tang, men jeg tror du må gjøre det inni de digitale menyene. Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg hadde et S5000 men solgte det, for mye støy. Jeg skal kjøpe meg S5500 når det kommer. Det er NOK manuelle instillinger som kan styres uten å gå inn i menyene. Manuel fokus skjer med knapper frem og tilbake M410R har en FANTASTISK søker, den er utrolig naturlig, høyoppløst og rask Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 En ting til angående S5000/S5500 --- de bruker xD minnekort som er sinnsykt tungvint og dyrt. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) En ting til angående S5000/S5500 --- de bruker xD minnekort som er sinnsykt tungvint og dyrt. Sinnsykt tungvint? Nå er jeg noe spent på hva du pleier å gjøre med minnekortene. Selv har jeg et Olympus C-750 med nettopp xD-kort, og jeg åpner da luka på siden og tar ut/setter inn kortet. Kan ikke helt se at dette gjøres annerledes med andre typer. Konklusjon: tåkeprat. Prisen er vel heller ikke så pervers at den havner i kategorien sinnsyk. Drøye 400 for et 128 MB har de fleste råd til. Min anbefaling i denne tråden er altså ikke uventet C-700-serien. Her er det flere modeller å velge i, de fleste i serien har 10x optisk zoom, med unntak av 725 med 8x. I tillegg en meget bra supermakro ned til 3 cm gjør dette til et svært anvendelig kamera med glimrende optikk og et av markedets desidert minsta kamera med ultrazoom. Endret 18. september 2004 av manskow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå